|
Kvittering for ansøgning: YO9NT2B8 |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | YO9NT2B8 | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Helle Rask Olesen, tlf: 82340241, mail: ledningsx@bane.dk |
Sagstitel | København - Nyborg, km 15,961, El- (50 kV) og fiberkabler under hovedspor og S-bane |
Ansøgning revideret: | 24/01/2014 10:47:06 |
Ansøgning modtaget: | 24/01/2014 10:47:06 |
Sagen afgjort: | 10.04.2014 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 14-00737 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | København H - Høje Taastrup | København H - Fredericia | |
Baneklasse: | S-bane | Hovedbane | |
Strækningsafsnit: | Glostrup - Taastrup | Glostrup - Høje Taastrup | |
Banekilometer: | 15.961 | 15.961 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
DONG ENERGY |
Rambøll / LE34 |
Zacho-Lind A/S |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Hans Henri Hansen |
Christian Nyerup Nielsen |
Poul Lauritzen |
|
Telefon |
9955 5272 |
5161 6277 |
4355 0790 |
|
Mail |
hhrih@dongenergy.dk |
cnn@ramboll.dk |
pl@zacho-lind.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Nej |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.654835 |
Længdegrad |
12.324984 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Holbækmotorvejen |
By |
Høje Taastrup |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
01.03.2014 |
Forventet slutdato |
01.04.2014 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
180 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
10500 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
PE100 |
160 |
130 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
DONG skal krydse fjernbanen på grænsen mellem Høje Tåstrup og Albertslund ved styrbar underboring med 3 stk. rør Ø160 til hver sit 50 kV kabel + 1 x Ø50 tomrør til fiberkabel.
Rørene foreslås etableret med 4 m indbyrdes afstand. Rørene bores ca. 1,5 under banegrøft langs dæmningen.
Der er udarbejdet ledningsplan på baggrund af ortofoto samt længdeprofil på baggrund af opmåling fra LE34. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Indbyrdes afstand mellem rør foreslås til 4 m hvilket er betydeligt mere end afstand til terræn men mindre end afstanden til spor på dæmning. Dette er dog vurderet mest hensigtsmæssigt I forhold til Banedanmark, DONG og evt fremtidige ledningsejere.
Start- og modtagegruber er placeret længere end 25 m fra dæmning af hensyn til skovarealerne.
Føringsrør ligger ikke med ensidigt fald mod dybdepunkt (og der etableres ikke aflastningsbrønde). |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
El |
Antenne, fiber eller tele |
|
|
|
Antal |
3 |
1 |
|
|
Rør-/kabeltype |
50 kv;Trykklasse: Leder | Fiber;Trykklasse: Fiber | | |
Udv. diameter (mm) |
64 |
20 |
|
|
Indv. diameter (mm) |
|
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
50 |
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes en signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Det kan forventes, at der vil blive stillet krav om tilknytning af en forretningsmæssig projektleder til håndtering af processen med dispensationsansøgning.
- dybden er større end 6000 mm. Der skal derfor, jf. BN1-13-2, ske en særskilt dimensionering af ledningsanlægget. Tillæg til ansøgningsblanketten skal udfyldes af godkendt rådgiver.
- Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
|
|
---|
|
| | |
|