Kvittering for ansøgning: HEZVZ0CI_01

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidHEZVZ0CI_01
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelFredericia - Padborg, km 81.482;Rødekro, Hærvejen, Spildevand, tryk, HEZVZ0CI
Ansøgning revideret:06/08/2018 13:01:04
Ansøgning modtaget:25/07/2018 19:58:02
Sagen afgjort:12.12.2018
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2018-5893
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Fredericia - Padborg
Baneklasse:Hovedbane
Strækningsafsnit:Rødekro - Tinglev
Banekilometer:81.481
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Arwos Sweco Danmark A/S   Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger Sweco Danmark A/S
Kontaktperson Lone Bomberg Andersen Tore Stamp Kirkeby Bruno Schädler
Telefon 2031 6358 2723 5198 2723 6323
Mail lba@arwos.dk torestamp.kirkeby@sweco.dk bruno.schadler@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.052306 Længdegrad 9.327023 Google Maps Google Earth
Vej Hærvejen By Rødekro
 
Ønsket startdato 07.08.2018 Forventet slutdato 31.08.2018
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 360
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 4250
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 315 277
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Denne ansøgning er for den ene af to stk styrede underboringer af ø315 mm beskyttelsesrør PE100 SDR17 PN10 med Reamer ø360 mm (SagsID HEZVZ0CI og HEZVZ0CI_01)
Underboringerne udføres parallelt med underboring af ø508 mm beskyttelsesrør for vandledning (SagsID BVMFMAXN) , som udføres i samme entreprise. Underboringerne udføres en ad gangen, med en indbyrdes afstand på min. 4 m og med en max. afvigelse på 10 grader fra vinkelret på banen.

Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg a = 3 , min. 16 m fra nærmeste spormidte og uden for baneskel.
Afvigelser fra BN1-13-2 Sætningsberegninger viser at underboringerne må udføres under LA80
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Spildevand, tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 225
Indv. diameter (mm) 198
Tryk (Bar) 3
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  9. Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
  10. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  11. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  12. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  13. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.