Kvittering for ansøgning: BS7YMOGM

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidBS7YMOGM
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelLunderskov - Esbjerg, km 4,725;Andst, Gamle Stationsvej, El, BS7YMOGM
Ansøgning revideret:18/04/2016 22:55:54
Ansøgning modtaget:12/02/2016 13:35:27
Sagen afgjort:23.05.2016
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:16-01307
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Lunderskov - EsbjergLunderskov - EsbjergLunderskov - Esbjerg
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:4.7254.7284.731
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference EP projekt, substations på strækning 1
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Banedanmark, elektrificeringsprogram Danboring A/S Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger Aarsleff Rail
Kontaktperson Bent Jensen Vilhelm Jensen Lisbeth Arenfalk
Telefon 4186 4001 8688 4155 2137 3115
Mail bjen@bane.dk vilhelm@danboring.dk lare@aarsleffrail.com
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: EP - Bent Jensen
 
Breddegrad 55.469435 Længdegrad 9.240904 Google Maps Google Earth
Vej Gamle Stationsvej By Andst
 
Ønsket startdato 18.05.2016 Forventet slutdato 03.06.2016
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 180
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2300
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 160 141
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I denne underføring ønskes 1 / Ø110 og 2 / Ø160, jeg prøver at lave dem i en ansøgning, hvis det ikke er ok, når det er forskellig dimension, laver jeg 2 ansøgninger. Tidligere var denne ansøgning 1/Ø160. Forventet km er 4.727, dog med den korrekte vandrette afstand ssamt lægningsdybder.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El El El
Antal 1 1 6
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 50 50 10
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 27 27 0.4
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  5. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  6. Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.