Kvittering for ansøgning: 57CHZSNC

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid57CHZSNC
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelKøbenhavn, Nordhavnsvej, El, E4SM4OYP
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:31/01/2023 14:26:18
Sagen afgjort:09.08.2023
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2023-2974
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Lersøen - ØsterportSvanemøllen - Farum
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:12.2516.888
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Forsvaret COWI   Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Poul Jeppsen Caroline Helligsø
Telefon 2363 7402 5640 6142
Mail fe1026@fe-dddis.dk cmhe@cowi.com
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.716963 Længdegrad 12.563430 Google Maps Google Earth
Vej Nordhavnsvej By København
 
Ønsket startdato 03.07.2023 Forventet slutdato 10.07.2023
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 285
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 5700
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 250 221
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I forbindelse med etableringen af en 10 kV forbindelse mellem Svanemøllen Kasserne og Radius' transformerstation ved Østre Gasværk, ønsker Forsvaret at krydse banen og Nordhavnsvej i forlængelse af Borgervænget med 2 stk. ø250 mm beskyttelsesrør, hver indeholdene 1 stk. 10 kV elkabel med total ydre diameter på ca. 150 mm. Underføringerne benytter fælles gruber og sker med en indbyrdes afstand på 5,7 m under banen, jf. BN1-13-3.

Dette er ansøgning 1 af 2 som behandles i samme sikkerhedspakke og som ønskes givet samme journalnummer.
Afvigelser fra BN1-13-2 Den nordlige grube ønskes placeret mere end 25 m fra skel idet begge boringer udover banen, skal krydse Nordhavnsvej, hvor baneskellet på stedet befinder sig mellem banen og Nordhavnsvej. Der søges dermed dispensation for BN1-13-3, afsnit 12.1.2.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 150
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 10
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-3. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-3. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-6) før og efter borearbejdet.