|
Kvittering for ansøgning: 57CHZSNC |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | 57CHZSNC | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | København, Nordhavnsvej, El, E4SM4OYP |
Ansøgning revideret: | |
Ansøgning modtaget: | 31/01/2023 14:26:18 |
Sagen afgjort: | 09.08.2023 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2023-2974 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Lersøen - Østerport | Svanemøllen - Farum | |
Baneklasse: | | | |
Strækningsafsnit: | | | |
Banekilometer: | 12.251 | 6.888 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Forsvaret |
COWI |
|
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Poul Jeppsen |
Caroline Helligsø |
|
|
Telefon |
2363 7402 |
5640 6142 |
|
|
Mail |
fe1026@fe-dddis.dk |
cmhe@cowi.com |
| |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Ja |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.716963 |
Længdegrad |
12.563430 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Nordhavnsvej |
By |
København |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
03.07.2023 |
Forventet slutdato |
10.07.2023 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
285 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
5700 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
250 |
221 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
I forbindelse med etableringen af en 10 kV forbindelse mellem Svanemøllen Kasserne og Radius' transformerstation ved Østre Gasværk, ønsker Forsvaret at krydse banen og Nordhavnsvej i forlængelse af Borgervænget med 2 stk. ø250 mm beskyttelsesrør, hver indeholdene 1 stk. 10 kV elkabel med total ydre diameter på ca. 150 mm. Underføringerne benytter fælles gruber og sker med en indbyrdes afstand på 5,7 m under banen, jf. BN1-13-3.
Dette er ansøgning 1 af 2 som behandles i samme sikkerhedspakke og som ønskes givet samme journalnummer. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Den nordlige grube ønskes placeret mere end 25 m fra skel idet begge boringer udover banen, skal krydse Nordhavnsvej, hvor baneskellet på stedet befinder sig mellem banen og Nordhavnsvej. Der søges dermed dispensation for BN1-13-3, afsnit 12.1.2. |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
El |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
150 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
|
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
10 |
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-3. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-3. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
- Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-6) før og efter borearbejdet.
|
|
---|
|
| | |
|