|
Kvittering for ansøgning: Y5JT328T |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | Y5JT328T | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Astrid Appel, tlf: 24823199, mail: auap@bane.dk |
Sagstitel | Gørding, Nørregade, Brugsvand under tryk, SX7SBYT9 |
Ansøgning revideret: | 06/10/2020 09:06:13 |
Ansøgning modtaget: | 28/11/2019 14:18:47 |
Sagen afgjort: | 27.09.2022 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2019-21937 | |
Antal revisioner: | 2 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Lunderskov - Esbjerg | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 33.16 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
85710074 |
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Din Forsyning |
Sweco |
|
Ledningsejer |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Claus Bosse |
Christian Søgaard-Jensen |
|
|
Telefon |
7474 7241 |
5372 1248 |
|
|
Mail |
cb@dinforsyning.dk |
christian.sogaard-jensen@sweco.dk |
| |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Ja |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.469734 |
Længdegrad |
8.802545 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Nørregade |
By |
Gørding |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
01.06.2021 |
Forventet slutdato |
20.06.2021 |
|
|
| | | |
Metode |
Pilotrørsboring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
|
| | |
Overcut (mm) |
0 |
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
50 |
| | |
Lægningsdybde (mm) |
3200 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
|
|
|
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Projektet indbefatter krydsning af banen i Nørregade med en ny regnvandsledning i ø1200 PE. Ledningen fungerer med gravitation og fører regnvandet videre ned til et kommende bassin, syd for byen. Vi er i gang med forundersøgelserne for at sikre, at valgte metode er mulig. Ansøgningen er ligeledes for fastlæggelse af ledningstracé for passage. Lægningsdybden er indskrevet til bund af udgravning. Vores bundkote i ledningen er ca. 19,02 |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Spildevand, gravitation |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 16
| | | |
Udv. diameter (mm) |
315 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
286 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Da indvendig diameter er større end 500 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om en geoteknisk undersøgelse og en geoteknisk risikovurdering. Der henvises til beskrivelse i BN1-13-2 og til Banedanmarks notat om geoteknisk risikovurdering - notatet ligger på ledningsx.dk. Eventuelle presse- og modtagegruber skal indgå i risikovurderingen.
- Rørdiameteren er større end 1100 mm. Der skal derfor, jf. BN1-13-2, ske en særskilt dimensionering af ledningsanlægget. Tillæg til ansøgningsblanketten skal udfyldes af godkendt rådgiver.
- Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der er valgt en udførelsesmetode, som findes i flere varianter. Der skal indsendes en metodebeskrivelse fra entreprenøren. I metodebeskrivelsen skal indgå en beskrivelse af gruberne, deres placering og deres opbygning.
- Der er søgt om at bore mindre end 25 m fra en overkørsel. Banedanmark vil muligvis stille særlige krav på stedet, fx at borestedet flyttes væk fra overkørslen.
|
|
---|
|
| | |
|