|
Kvittering for ansøgning: X9BAJ5I5 |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | X9BAJ5I5 | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | Østerbro, Århusgade, Brugsvand under tryk, X9BAJ5I5 |
Ansøgning revideret: | |
Ansøgning modtaget: | 15/01/2018 20:15:08 |
Sagen afgjort: | 02.08.2018 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2018-2401 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | København H - Hillerød | Lersøen - Østerport | København H - Helsingør | |
Baneklasse: | | | | |
Strækningsafsnit: | | | | |
Banekilometer: | 4.625 | 14.448 | 4.625 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
HOFOR A/S |
Sweco Danmark A/S |
|
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Marc Fussinger |
Bruno Schadler |
|
|
Telefon |
2795 4612 |
2723 6323 |
|
|
Mail |
mafu@hofor.dk |
bruno.schadler@sweco.dk |
| |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Ja |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Ja |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
NST Nordhavn Metro/angf@bane.dk |
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.707340 |
Længdegrad |
12.590630 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Århusgade |
By |
Østerbro |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
01.08.2018 |
Forventet slutdato |
01.11.2018 |
|
|
| | | |
Metode |
Åben udgravning |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
|
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
1600 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 16 |
315 |
257 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
HOFOR skal omlægge vandledninger ved Århusgade og Kalkbrænderihavnsgade ved Nordhavn Station i forbindelse med udførelse af Nordhavn Metrostation og den tilhørende transfertunnel til Nordhavn S-togsstation. Arbejdet udføres ved etablering af ø315 mm beskyttelsesrør af PE ved åben udgravning.
Ledningstracé er vist på ledningsplan tegn. 110 og afstand til andre ledninger er vist på tværsnit.
|
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Brugsvand under tryk |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 16
| | | |
Udv. diameter (mm) |
160 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
130 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
4 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
- Med den valgte metode skal der etableres en sporspærring før arbejdet kan sættes i gang. Der skal foretages en særskilt afklaring af om dette er muligt.
- Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
- Der er søgt om at anvende beskyttelsesrør af plast til en fjernvarmeledning. Tillæg til ansøgning skal udfyldes af godkendt rådgiver, idet der henvises til BN1-13-2, afsnit 10.5.
|
|
---|
|
| | |
|