|
Kvittering for ansøgning: X93I769I |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | X93I769I | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | 4760 Vordingborg, Orevej, El, N2KBXKFT |
Ansøgning revideret: | 15/08/2018 14:16:38 |
Ansøgning modtaget: | 03/08/2018 13:54:42 |
Sagen afgjort: | 26.09.2018 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2018-12191 | |
Antal revisioner: | 2 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Ringsted - Rødby Færge | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 119.452 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Fibia |
COWI A/S |
Entreprenørfirmaet Østergaard A/S |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Flemming Christensen |
Nicolai Jannich Jensen |
Morten Oxholm |
|
Telefon |
2327 8412 |
4176 0207 |
2423 4750 |
|
Mail |
fch@fibia.dk |
njje@cowi.com |
mo@oestergaardas.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Ja |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
Ringsted-Femern, Uwe Hess (uwhe@bane.dk) |
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.000788 |
Længdegrad |
11.893785 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Orevej |
By |
4760 Vordingborg |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
01.10.2018 |
Forventet slutdato |
01.11.2018 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
375 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
5000 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
315 |
278 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Der skal i forbindelse med Ringsted-Femern-projektet etableres tre underføringer, således at eksisterende ledniner i Orevej kan omlægges for at gøre plads til Banedanmarks kommende broarbejde. Der skal laves tre underboringer ved siden af hinanden. Der laves tre separate ledningsx-ansøgninger, én for hver underboring. Der er flere teleejere, der skal have ledninger med i denne underføring. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Afstand mellem underboringer |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Antenne, fiber eller tele |
Antenne, fiber eller tele |
|
|
|
Antal |
2 |
6 |
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| Plast, trykklasse 10
| | |
Udv. diameter (mm) |
110 |
40 |
|
|
Indv. diameter (mm) |
|
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
- Overcuttet må ikke overstige 25 mm ved den angivne ledningsdimension. Der skal ske injektion af fast materiale jf. BN1-13-2. Der skal indsendes metodebeskrivelse for injektionen samt beskrivelse af hvilke materialer, der vil blive anvendt.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
- Der er beregnet en sætning i intervallet fra 6 til 12 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 40 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
- Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
|
|
---|
|
| | |
|