Kvittering for ansøgning: VBXUJXUC

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidVBXUJXUC
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelKøbenhavn H - Fredericia, km 57,901;København H - Fredericia, km 57,901;Bedsted (Ringsted), Gl. Bedstedvej, Overfladevand, gravitation, VBXUJXUC
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:08/11/2016 10:25:15
Sagen afgjort:02.12.2016
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:16-07954
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:København H - Fredericia
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:57.901
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference TP50 - København - Ringsted MJE
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Banedanmark COWI A/S Danboring A/S Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Morten Roos Jesper Troels Wind Carsten Christensen
Telefon 8234 6502 2249 5310 2066 4759
Mail MROS@BANE.dk jew@cowi.dk vilhelm@danboring.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma MJ Eriksson A/S Person Wilko Kittel (wik@mje.dk)
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: Jimmy Teilgaard
 
Breddegrad 55.448157 Længdegrad 11.879505 Google Maps Google Earth
Vej Gl. Bedstedvej By Bedsted (Ringsted)
 
Ønsket startdato 05.12.2016 Forventet slutdato 09.12.2016
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 350
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 4100
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Krysning af ø315 PE PN10 SDR17 gravitationsledning under både ny KBH - Ringsted Banen TP50 banestrækning km 50.580 og den sideliggende eksisterende bane 12 KBH - Nyborg km 57.910. Der anvendes styret underboring unden jordfortrængning. Pilotrør graves fra syd mod nord og gravitationsledningen trækkes tilbage fra nord mod syd. Der eftersendes plantegning med placering af borehuller og tværsnitstegning med ledningsdybder angivet. Det bemærkes at borehuller placeres uden for banens trykzone.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Overfladevand, gravitation
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 315
Indv. diameter (mm) 282
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  6. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  7. Der skal indsendes CV med oplysninger om relevant uddannelse og arbejdserfaring for den sporsagkyndige. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af vedkommendes kompetence. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at personen har relevant arbejdserfaring. Det kan anbefales at indmelde mere end 1 sporsagkyndig; dette af hensyn til markarbejdets tilrettelæggelse.
  8. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  9. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  10. Reamerdiameter er større end 200 mm. Banedanmark stiller derfor krav om, at der udføres 2 geotekniske boringer, placeret som beskrevet i BN1-13-2, afsnit 11.1. Der er tale om en skærpelse af kravet i BN1-13-2. Antallet af boringer kan reduceres, hvis der er andre boringer i nærheden eller hvis der ud fra kendskab til geologien i området kan argumenteres for, at boringer er overflødige.
  11. Der er foretaget en søgning på kilometersten indenfor en radius på 500 m fra det ansøgte sted. Der er ikke fundet kilometersten. Det betyder formentlig, at det ansøgte borested ikke ligger på en af Banedanmarks strækninger; det er muligt at borestedet ligger ved et firma-, stam- eller havnespor under Banedanmarks infrastrukturforvaltning.