|
Kvittering for ansøgning: TSSIU69C |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | TSSIU69C | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | 4300 Holbæk, L.C. Vorsøesvej, El, TSSIU69C |
Ansøgning revideret: | |
Ansøgning modtaget: | 12/03/2021 13:07:44 |
Sagen afgjort: | 08.04.2021 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2021-6697 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Roskilde - Kalundborg | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 65.731 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
Elektrificeringsprojektet |
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Banedanmark, elektrificeringsprogrammet |
|
Entreprenørfirmaet Østergaard A/S |
Andet |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
Totalentreprenør EPAS |
Kontaktperson |
Mikael Sakari Petajamaa |
|
Jim Skovbæk Valentin |
John Isaksen |
Telefon |
6193 7446 |
|
2689 9749 |
2949 7463 |
Mail |
mspa@bane.dk |
| jsv@oestergaardas.dk |
jis@aarsleffrail.com |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
Aarsleff Rail |
Person |
Bjarne Johansen |
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Nej |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.705820 |
Længdegrad |
11.718523 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
L.C. Vorsøesvej |
By |
4300 Holbæk |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
07.04.2021 |
Forventet slutdato |
08.04.2021 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
125 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
2000 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
110 |
97 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Elektrificeringsprojektet, etablering af signalkabler fra teknikhttte på Holbæk station og ud til kørestrømsmaster. Der skal i km.65.734 etableres 1 stk..styret underboring i ø110 PN10 SDR17 for 2 stk. signalkabler der skal krydse sporet fra vestlige til østlige side af tracé. Underborignen.etableres med mindst 2000 mm under SO og mindst 0,50 meter under banegrøfter, Kørestrømsanlæg er nyt og ikke i drift/færdigetableret. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Nej |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
El |
|
|
|
|
Antal |
2 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
| | | |
Udv. diameter (mm) |
20 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
|
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
1 |
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
- Der skal indsendes CV med oplysninger om relevant uddannelse og arbejdserfaring for den sporsagkyndige. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af vedkommendes kompetence. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at personen har relevant arbejdserfaring. Det kan anbefales at indmelde mere end 1 sporsagkyndig; dette af hensyn til markarbejdets tilrettelæggelse.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
|
|
---|
|
| | |
|