|
Kvittering for ansøgning: T731A7IO |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | T731A7IO | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk |
Sagstitel | Holstebro - Vejle, km 112.910;Vejle, Grejsåvænget 67, Fjernvarme, vand, T731A7IO |
Ansøgning revideret: | 05/02/2015 13:59:15 |
Ansøgning modtaget: | 05/02/2015 13:59:15 |
Sagen afgjort: | 17.06.2015 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 15-00910 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Holstebro - Vejle | |
Baneklasse: | Regionalbane | |
Strækningsafsnit: | Grejsdal - Vejle | |
Banekilometer: | 112.91 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Vejle Fjernvarme a.m.b.a. |
COWI A/S |
Entreprenørfirmaet Østergaard A/S |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Jesper Wolsgård |
Søren Frølund Madsen |
|
Søren Frølund Madsen |
Telefon |
7582 7455 |
5640 8345 |
|
5640 8345 |
Mail |
jwo@vejlefjernvarme.dk |
sfma@cowi.dk |
| sfma@hotmail.com |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Ja |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Nej |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.717410 |
Længdegrad |
9.535921 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Grejsåvænget 67 |
By |
Vejle |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
01.08.2015 |
Forventet slutdato |
01.10.2015 |
|
|
| | | |
Metode |
Mikrotunnelering |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
|
| | |
Overcut (mm) |
10 |
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
2100 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Stålrør P 235 GH |
610 |
597 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Krydsende fjernvarmeledningerne under ragionalbanen Vejle-Holstebro udføres som 2 fjernvarmerør i DN100 begge rør er indstøbt under en isoleringskappe. Som beskyttelsesrør anvendes et 24 tommer stålrør, diam. ø610*6,3, materiale er P 235 GH (St. 37-2).
Medierøret er udført i spiralsvejste rør i P235TR1, -TR2 eller -GH stål. Isoleringskappen består af ekstruderet slag- og brudfast hårdpoltethylen (HDPE) diam. ø450*3,2. Som isolerings materiale mellem medierør og isoleringskappe anvendes polyurethanskum. I isoleringskappen er indstøbt min. 2 alarmtråde til kontinuerlig brudovervågning.
Under jernbanen, føres fjernvarmerøret i stålbeskyttelsesrøret med en længde på ca. 50 meter, frem til inspektionsbrønd jf. BN 1-13-2. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Fjernvarme, vand |
Fjernvarme, vand |
|
|
|
Antal |
1 |
1 |
|
|
Rør-/kabeltype |
Stålrør P 235 GH;Trykklasse: PN10 | Stålrør P 235 GH;Trykklasse: PN10 | | |
Udv. diameter (mm) |
110 |
110 |
|
|
Indv. diameter (mm) |
105 |
105 |
|
|
Tryk (Bar) |
10 |
10 |
|
|
Temperatur (°C) |
90 |
40 |
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Der skal indsendes en systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Der skal indsendes en geoteknisk risikovurdering for projektet. Som grundlag for risikovurderingen skal der udføres geotekniske boringer, jf. retningslinjerne I BN1-13-2. Eventuelle presse- og modtagegruber skal indtegnes på det geologiske tværsnit.
Det bemærkes, at den geotekniske risikovurdering også skal omfatte gruberne. I den forbindelse henvises til teknisk meddelelse nr. 62 fra Banedanmark http://www.bane.dk/db/filarkiv/15997/TM62%2001.03.2014.pdf - erfaringsreglen siger, at gravearbejder, der føres under en linje med anlæg 3 og med udgangspunkt 3 meter fra spormidte, kræver særskilt dokumentation af stabiliteten. - Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget er plast i trykklasse 10. Hvis dette ikke er tilfældet, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
- Der vil blive stillet krav om sporbeliggenhedskontrol før borearbejdet og efter borearbejdet. Kontrollen efter arbejdets udførelse skal ske efter passage af 75.000 tons toglast, hvilket på stedet svarer til 9 dages trafik baseret på 2013-tal.
|
|
---|
|
| | |
|