Kvittering for ansøgning: T731A7IO

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidT731A7IO
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelHolstebro - Vejle, km 112.910;Vejle, Grejsåvænget 67, Fjernvarme, vand, T731A7IO
Ansøgning revideret:05/02/2015 13:59:15
Ansøgning modtaget:05/02/2015 13:59:15
Sagen afgjort:17.06.2015
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:15-00910
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Holstebro - Vejle
Baneklasse:Regionalbane
Strækningsafsnit:Grejsdal - Vejle
Banekilometer:112.91
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Vejle Fjernvarme a.m.b.a. COWI A/S Entreprenørfirmaet Østergaard A/S Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Jesper Wolsgård Søren Frølund Madsen Søren Frølund Madsen
Telefon 7582 7455 5640 8345 5640 8345
Mail jwo@vejlefjernvarme.dk sfma@cowi.dk sfma@hotmail.com
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.717410 Længdegrad 9.535921 Google Maps Google Earth
Vej Grejsåvænget 67 By Vejle
 
Ønsket startdato 01.08.2015 Forventet slutdato 01.10.2015
 
Metode Mikrotunnelering Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 10
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2100
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Stålrør P 235 GH 610 597
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Krydsende fjernvarmeledningerne under ragionalbanen Vejle-Holstebro udføres som 2 fjernvarmerør i DN100 begge rør er indstøbt under en isoleringskappe.
Som beskyttelsesrør anvendes et 24 tommer stålrør, diam. ø610*6,3, materiale er P 235 GH (St. 37-2).

Medierøret er udført i spiralsvejste rør i P235TR1, -TR2 eller -GH stål.
Isoleringskappen består af ekstruderet slag- og brudfast hårdpoltethylen (HDPE) diam. ø450*3,2.
Som isolerings materiale mellem medierør og isoleringskappe anvendes polyurethanskum. I isoleringskappen er indstøbt min. 2 alarmtråde til kontinuerlig brudovervågning.

Under jernbanen, føres fjernvarmerøret i stålbeskyttelsesrøret med en længde på ca. 50 meter, frem til inspektionsbrønd jf. BN 1-13-2.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Fjernvarme, vand Fjernvarme, vand
Antal 1 1
Rør-/kabeltype Stålrør P 235 GH;Trykklasse: PN10Stålrør P 235 GH;Trykklasse: PN10
Udv. diameter (mm) 110 110
Indv. diameter (mm) 105 105
Tryk (Bar) 10 10
Temperatur (°C) 90 40
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  5. Der skal indsendes en systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Der skal indsendes en geoteknisk risikovurdering for projektet. Som grundlag for risikovurderingen skal der udføres geotekniske boringer, jf. retningslinjerne I BN1-13-2. Eventuelle presse- og modtagegruber skal indtegnes på det geologiske tværsnit.

    Det bemærkes, at den geotekniske risikovurdering også skal omfatte gruberne. I den forbindelse henvises til teknisk meddelelse nr. 62 fra Banedanmark http://www.bane.dk/db/filarkiv/15997/TM62%2001.03.2014.pdf - erfaringsreglen siger, at gravearbejder, der føres under en linje med anlæg 3 og med udgangspunkt 3 meter fra spormidte, kræver særskilt dokumentation af stabiliteten.

  7. Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget er plast i trykklasse 10. Hvis dette ikke er tilfældet, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
  8. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  9. Der vil blive stillet krav om sporbeliggenhedskontrol før borearbejdet og efter borearbejdet. Kontrollen efter arbejdets udførelse skal ske efter passage af 75.000 tons toglast, hvilket på stedet svarer til 9 dages trafik baseret på 2013-tal.