Kvittering for ansøgning: PXUXUJ5T

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidPXUXUJ5T
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelKøbenhavn H - Hillerød, km 18,594;Holte, Vejlesøvej, El, PXUXUJ5T
Ansøgning revideret:15/04/2016 18:06:08
Ansøgning modtaget:15/04/2016 18:06:08
Sagen afgjort:03.06.2016
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:16-00428
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:København H - Hillerød
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:18.594
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Banedanmark Atkins   Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger CG Jensen Bruno Schädler
Kontaktperson Lars Thomsen Per Leth Jensen Rune Guldager Thomsen 27236323
Telefon 4188 1920 5251 9381 2790 9756 1212 1212
Mail ltho@bane.dk per.leth.jensen@atkinsglobal.dk rgt@cgjensen.dk bruno.schadler@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: Holte Omformerstation, kabelrørsanlæg
 
Breddegrad 55.804431 Længdegrad 12.467788 Google Maps Google Earth
Vej Vejlesøvej By Holte
 
Ønsket startdato 02.05.2016 Forventet slutdato 20.05.2016
 
Metode Åben udgravning Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 1600
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør Andet 376 360
Beskyttelsesrør
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Banedanmark ønsker at etablere en føringskanal af typen Melbye MULTIduct under banen i den sydlige ende af Holte stationsområde ved Vejlesøvej. Der lægges en 9way MULTIduct kanal (376 mm x 376 mm) under de to vestligste spor, spor 4 og 5 (rangerspor) hvori der føres 1,65 kV kabel.

MULTIduct kanalerne etableres 1,6 m under laveste skinneoverkant ved åben udgravning, dvs. i sporspærring.

Ledningstracé er placeret således, at der holdes størst mulig afstand til såvel sporskifter samt fundamenter for kørestrøm. Placeringen er et kompromis således at afstanden til såvel mastefundament mod syd og spsk. 07a mod nord er så stor som muligt.

Vest for rangersporene afsluttes 9way kanalen min. 6 m fra nærmeste skinne og kabler føres til returskab 18.5-7. Kanalen afsluttes mod øst midt mellem spor 3 og 4 i en ”9way singleduct adaptor”, hvorpå 9 stk. føringsrør tilsluttes og føres til overfladen.
Afvigelser fra BN1-13-2 Da der er tale om et internt 1,65 kV kabel bestilt af Banedanmark og til Banedanmark formål, indsendes der ikke dispensationsansøgning for gravning på Banedanmarks areal i forbindelse med etablering af kanalen.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 1
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 20
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 1.65
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  5. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  6. Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget er plast i trykklasse 10. Hvis dette ikke er tilfældet, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-4) før og efter borearbejdet.
  9. Med den valgte metode skal der etableres en sporspærring før arbejdet kan sættes i gang. Der skal foretages en særskilt afklaring af om dette er muligt.
  10. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  11. Der er anvendt rør i andet materiale end det (plast, trykklasse 10), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.