|
Kvittering for ansøgning: O0RQND3T |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | O0RQND3T | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | Ringsted - Rødby Færge, km 144,895;Ringsted - Rødby Færge, km 144,897;Nykøbing Falster, Åhaven 10, Spildevand, tryk, O0RQND3T |
Ansøgning revideret: | 09/06/2016 10:25:59 |
Ansøgning modtaget: | 19/04/2016 14:50:40 |
Sagen afgjort: | 18.07.2016 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 16-02983 | |
Antal revisioner: | 2 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Ringsted - Rødby Færge | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 144.895 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Guldborgsund Forsyning |
MOE A/S |
Munck Forsyningsledninger A/S |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Bente Marott Holse |
Patrick Bækhøj |
Svend Blichfeld |
|
Telefon |
4187 6915 |
2528 1862 |
7013 2020 |
|
Mail |
bmh@guldborgsundforsyning.dk |
patb@moe.dk |
svb@munck-forsyning.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
54.783480 |
Længdegrad |
11.885510 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Åhaven 10 |
By |
Nykøbing Falster |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
22.08.2016 |
Forventet slutdato |
31.08.2016 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
400 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
4240 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
355 |
310 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
I forbindelse med en ny pumpeforbindelse mellem Systofte og Centralrenseanlægget i Nykøbing Falster, ansøger Guldborgsund Forsyning om tilladelse til at krydse jernbanen ved Åhaven 10, Nykøbing Falster.
Arbejdet under banen udføres ved styret underboring af Ø355 mm beskyttelsesrør af PE, med en reamer på Ø400 mm. Lægningsdybden fra skinneoverkant til overside af ledning bliver 4,24 meter.
Beskyttelsesrøret afsluttes på begge sider af banen i afsender- og modtagegrube udenfor baneskel. Her etableres ligeledes nedgangsbrønde, hvor der monteres trykventil i den østlig nedgangsbrønd. (tryksiden). Beskyttelsesrøret imellem de to nedgangsbrønde anlægges med 40 o/oo fald mod øst. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Spildevand, tryk |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
250 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
219 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
1 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-4) før og efter borearbejdet.
- Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør, udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
- Der er beregnet en sætning større end 3 mm. Det kan forventes, at der vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
- Reamerdiameter er større end 200 mm. Banedanmark stiller derfor krav om, at der udføres 2 geotekniske boringer, placeret som beskrevet i BN1-13-2, afsnit 11.1. Der er tale om en skærpelse af kravet i BN1-13-2. Antallet af boringer kan reduceres, hvis der er andre boringer i nærheden eller hvis der ud fra kendskab til geologien i området kan argumenteres for, at boringer er unødvendige.
|
|
---|
|
| | |
|