Kvittering for ansøgning: NVI9X8NM

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidNVI9X8NM
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelFredericia, Parallelvej, El, NVI9X8NM
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:27/08/2020 14:58:46
Sagen afgjort:02.10.2020
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2020-15861
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Fredericia - Aarhus H
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:2.286
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference 22.4220.01
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Banedanmark Sweco Danmark   Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Jacob Sten Teckemeier Karin Josephsen Gamst
Telefon 2523 5309 2723 6096
Mail jstk@BANE.dk KAGR@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: NF/SP/0506 og NP/MI/0037 lovliggørelse af Fredericia Rangerbanegård
 
Breddegrad 55.583326 Længdegrad 9.724492 Google Maps Google Earth
Vej Parallelvej By Fredericia
 
Ønsket startdato 10.09.2020 Forventet slutdato 10.10.2020
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 160
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 3400
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 110 97
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I forbindelse med lovliggørelse af Fredericia Rangerbanegård til henstilling af farligt gods i sporgruppe 200, skal der omlægges 6 Elkabler som i dag ligger på terræn.
Derfor skal der etableres et føringsrør mellem Hovedspor V og spor 105 (hvor 0-lederskabe er placeret her), hvori alle 6 kabler trækkes.
Føringsrøret bores ved styret underboring fra en placering uden for baneområde på syd siden af banen, under hovedspor V og sporgruppe 200 til ca spor 103, hvorfra der reames og trækkes føringsrør tilbage mod spor 202. Projektets udførsel forudsætter at der kan etableres sporspærring af spor 202, 203, 233, 103 og 105. BDK projektleder er ved at undersøge mulighederne for dette.
Obs: koordinaterne for boringens placering er bedste bud på nuværende tidspunkt, Lægningsdybden henviser udelukkende til Hovedspor V, dybden under sporgruppe 200 bliver ca 2500 mm. Den angive spænding af EL kablerne er pt uafklaret, men forventes under 60 kV.
Omlægningen skal helst udføres hurtigst muligt, da hele projektet skal stå færdigt ved udgangen af 2020. De andre arbejder kan ikke påbegyndes før end omlægningen er realiseret. underboringen og trækning af kabler skal stå færdigt så omkoblingen af 0-lederne kan udføres i forbindelse med Dieselnatten den 15. oktober 2020 kl 3.00.
Afvigelser fra BN1-13-2 Der graves på BDK matrikel (under sporspærring i de spor som kan påvirkes heraf)
Der bores under et sporskifte (som i forbindelse med den i det overordnede projekt fjernes)
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El El
Antal 2 4
Rør-/kabeltype Andet Andet
Udv. diameter (mm) 26 15
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 25 10
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.