Kvittering for ansøgning: MI8G9FCN

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidMI8G9FCN
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
Sagstitel
Ansøgning revideret:20/05/2014 16:04:25
Ansøgning modtaget:05/07/2013 12:07:51
Sagen afgjort:23.07.2014
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:13-04073
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:København H - Helsingør
Baneklasse:Regionalbane
Strækningsafsnit:Helgoland
Banekilometer:5.77
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma DSB Fjern- og regionaltog, Materiel service Øst LB Consult rådgivende ingeniører A/S Danboring A/S Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Johnnie Jakobsen Lars Nielsen Vilhelm Jensen
Telefon 2468 3317 2025 4494 8688 4155
Mail jajo@dsb.dk ln@lb-consult.dk vilhelm@danboring.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.715331 Længdegrad 12.581078 Google Maps Google Earth
Vej Østerbrogade 246 By København
 
Ønsket startdato 01.07.2014 Forventet slutdato 01.10.2014
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 180
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2260
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør PE-rør - SDR 17 160 141
Beskyttelsesrør PE-rør - SDR 17 125 115
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I forbindelse med vaskehallen ved Helgoland ønsker DSB at udføre følgende nye ledninger mellem værkstedsbygning og vaskehallen:
- En ny tømmeledning for tømning af vandreservoir ved vaskeanlægget. Dimension ø110 mm pe-trykledning.
- 2 rør for henholdsvis fremføring af sæbe og syre. Dimension 2 x ø40 mm pem-rør.
Alle ledningerne skal krydse et hovedspor samt et rangerspor ved vaskehallen. Krydsningen under sporene udføres v.h.a. en styret underboring i.h.t. banenorm BN1-13-2. Tømmeledningen (ø110) placeres i et føringsrør ø160 mm. De to rør for henholdsvis sæbe og syre (2x ø40) føres i et andet føringsrør ø110 mm. Der udføres altså 2 underboringer hvoraf den store på ø160 mm bliver dimensionsgivende i forhold til banenormen BN1-13-2.
De 3 medierør føres i kørevej langs DSB´s værkstedsbygning. Krydsningen af sporene på Banedanmarks areal kan foretages vinkelret på sporene og i henhold til Banenorm BN1-13-2.
Tegning der viser ledningernes tracé er fremsendt til Gunner Nielsen.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Spildevand, tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype PE-rør - SDR 17;Trykklasse: PN10
Udv. diameter (mm) 110
Indv. diameter (mm) 97
Tryk (Bar) 2
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  5. Der skal indsendes en signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.