Kvittering for ansøgning: MHC01S0A

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidMHC01S0A
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelAlbertslund, Holbækmotorvejen, El, MHC01S0A
Ansøgning revideret:28/06/2019 15:45:25
Ansøgning modtaget:28/06/2019 11:20:48
Sagen afgjort:25.09.2019
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2019-12310
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:København H - Høje TaastrupKøbenhavn H - Fredericia
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:15.75515.755
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma DONG energy Rambøll   Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Søren Hansen Lizette Petersen
Telefon 9955 7858 5161 7188
Mail sohan@radiuselnet.dk lizp@ramboll.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.655186 Længdegrad 12.328166 Google Maps Google Earth
Vej Holbækmotorvejen By Albertslund
 
Ønsket startdato 01.08.2019 Forventet slutdato 01.11.2019
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 180
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 10000
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 16 160 130
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet DONG skal krydse fjernbanen på grænsen mellem Høje Tåstrup og Albertslund ved styrbar underboring med 3 stk. rør Ø160 til hver sit 50 kV kabel + 1 x Ø50 tomrør til fiberkabel.
Rørene foreslås etableres med 5 m indbyrdes afstand. Rørene bores ca. 1,5 under banegrøft langs dæmningen.
Der er udarbejdet ledningsplan på baggrund af ortofoto samt længdeprofil på baggrund af opmåling fra LE34.
Afvigelser fra BN1-13-2 Indbyrdes afstand mellem rør foreslås til 5 m hvilket er betydeligt mere end afstand til terræn men mindre end afstanden til spor på dæmning grundet den meget høje dæmning. Dette er dog vurderet mest hensigtsmæssigt I forhold til Banedanmark, DONG og evt fremtidige ledningsejere.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 3
Rør-/kabeltype Andet
Udv. diameter (mm) 64
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 50
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. dybden er større end 6000 mm. Der skal derfor, jf. BN1-13-2, ske en særskilt dimensionering af ledningsanlægget. Tillæg til ansøgningsblanketten skal udfyldes af godkendt rådgiver.
  8. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  9. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  10. Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
  11. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.