Kvittering for ansøgning: LE994T4I

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidLE994T4I
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelRingsted - Rødby Færge, km 128,19;4840 Nr. Alslev, Gåbensevej 34, Brugsvand under tryk, LE994T4I
Ansøgning revideret:22/02/2018 14:06:01
Ansøgning modtaget:29/11/2017 10:19:00
Sagen afgjort:28.05.2018
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2017-18735
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Ringsted - Rødby Færge
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:128.19
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference Gåbensevej 34
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Nyskole Vandværk LE34 A/S   Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger Sweco Danmark
Kontaktperson Børge Jørgensen Carsten Kragh Karin Josephsen Gamst
Telefon 4051 5388 2023 4364 2723 6096
Mail mebj13@gmail.com ck@le34.dk kagr@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 54.931575 Længdegrad 11.871667 Google Maps Google Earth
Vej Gåbensevej 34 By 4840 Nr. Alslev
 
Ønsket startdato 01.01.2018 Forventet slutdato 23.02.2018
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 160
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 3500
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 16 110 83
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet På grund af etablering af ekstra spor ud for Gåbensevej 34, skal eksisterende 50 mm vandledning omlægges. Ny 63 mm ledning placeres i ø110 mm beskyttelsesrør PE100 SDR11 PN16. Reamer ø160 mm, som etableres ved styret underboring. Lægningsdybde fra skinneoverside til overside af beskyttelsesrør bliver min. 3,5 m og min. 1 m un-der banegrøft.

Underboringen udføres med en max. afvigelse på 15 grader fra vinkelret på banen.

Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg a = 3 (CC3), min. 15 m fra nærmeste spormidte og uden for baneskel.

Beskyttelsesrøret udføres uden ensidigt fald (”bananboring”)*, med udløbsbrønd placeret i af-sender-
gruben vest for banen, med udløb til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. ba-nenormen Gennemføring i brønd tætnes med gummimanchetter. På modsatte side afsluttes be-skyttelsesrøret i modtagegruben og tætnes med vandtæt muffe.

Der etableres afspærringsventil på tryksiden af banen vest for denne.

Afvigelser fra BN1-13-2 Der søges om dispensation fra BN2 krav i BN1-13-2 afsnit 13, om at beskyttelsesrør skal lægges med ensidigt fald mod udløbsbrønd.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Brugsvand under tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 63
Indv. diameter (mm) 50
Tryk (Bar) 3
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
  9. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  10. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.