|
Kvittering for ansøgning: KM35849Z |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | KM35849Z | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk |
Sagstitel | Ringsted - Rødby Færge, km 149.962;Øster Toreby, Hulemosevej, Fjernvarme, vand, KM35849Z |
Ansøgning revideret: | 26/06/2014 08:56:34 |
Ansøgning modtaget: | 26/06/2014 08:56:34 |
Sagen afgjort: | 09.07.2014 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 14-04117 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Ringsted - Rødby Færge | |
Baneklasse: | Lokalbane I | |
Strækningsafsnit: | Nykøbing F Vest - Lolland Nord | |
Banekilometer: | 149.962 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Øster Toreby Varmeværk AmbA |
MOE A/S |
Entreprenørfirmaet Østergaard A/S |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Ulrik Kisby |
Jacob Sten Petersen |
Poul Erik Chistensen |
|
Telefon |
5485 9808 |
2528 1809 |
7582 3455 |
|
Mail |
uk@oe-toreby-varmevaerk.dk |
jsp@moe.dk |
pe@oestergaardas.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Nej |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
54.753300 |
Længdegrad |
11.838100 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Hulemosevej |
By |
Øster Toreby |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
04.08.2014 |
Forventet slutdato |
18.08.2014 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
500 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
4500 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
PE 100 |
355 |
291 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Projektet omfatter ny krydsning af bane i forbindelse med omlægning af fjernvarmeledninger ophængt på bro. Fjernvarmeledningerne skal fjernes fra broen i forbindelse med Fehmern projektet. Krydsningen udføres ved styret underboring. Der bores to parallele ledninger med en indbyrdes afstand på 5 m. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Der er meddelt dispensation for beskyttelsesrør udenfor det normal baneskel pga. atypisk skelforløb. Overcut er større end 25 mm. Der injiceres hærdende material Dämmer. Procedure er tidligere godkendt af Bane danmark og beskrives I systembeskrivelsen. |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Fjernvarme, vand |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Præisoleret stålrør;Trykklasse: PN 6 | | | |
Udv. diameter (mm) |
250 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
125 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
3 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
75 |
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Der skal indsendes en signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Det kan forventes, at der vil blive stillet krav om tilknytning af en forretningsmæssig projektleder til håndtering af processen med dispensationsansøgning.
- Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget er plast i trykklasse 10. Hvis dette ikke er tilfældet, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om nivellement før og efter borearbejdet.
- Overcuttet må ikke overstige 25 mm ved den angivne ledningsdimension. Der skal ske injektion af fast materiale jf. BN1-13-2. Der skal indsendes metodebeskrivelse for injektionen samt beskrivelse af hvilke materialer, der vil blive anvendt.
|
|
---|
|
| | |
|