Kvittering for ansøgning: JY7H939E_04

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidJY7H939E_04
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelFredericia - Padborg, km 83,166;6230 Rødekro, Søst Markvej, El, JY7H939E
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:15/11/2016 12:34:06
Sagen afgjort:15.12.2016
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2017-8250/16-06411
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Fredericia - Padborg
Baneklasse:Hovedbane
Strækningsafsnit:Rødekro - Tinglev
Banekilometer:83.18
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Energinet.dk COWI A/S VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Steen Schütt Nicolai Jannich Jensen Villy Poulsen
Telefon 2135 2079 4176 0207 9735 2299
Mail xsst@energinet.dk njje@cowi.com vp@villypoulsen.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.037632 Længdegrad 9.320147 Google Maps Google Earth
Vej Søst Markvej By 6230 Rødekro
 
Ønsket startdato 01.02.2017 Forventet slutdato 30.04.2017
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 320
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 6000
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 16 280 229
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Projektet omfatter etablering af to 150 kV kabelanlæg mellem Enstedværket og Kassø transformerstation. Kabelanlæggene erstatter eksisterende 150 kV-luftledninger i 2 masterækker, som nedtages, når de nye kabelanlæg er taget i drift.

Der skal etableres seks separate boringer, som håndteres i én ansøgning. Denne ansøgning er for boring nærmest kørestrømsmast (nord for mast). De andre fem boringer er placeret således relativt til placeringen i denne ledningsx.dk-ansøgning:
- 3,25 meter mod nord
- 6,50 meter mod nord
- 8,00 meter mod syd
- 11,25 meter mod syd
- 14,50 meter mod syd

Der holdes en respektafstand til kørestrømsmasten på 4 meter. Afstanden mellem de tre boringer på hver side af kørestrømsmasten bliver 3,25 meter.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 1
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 115
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 150
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  9. Idet spændingen i ledningen overstiger 60 kV, skal der foretages en særskilt vurdering af eventuelle nærføringseffekter. Der skal derfor indsendes kort i 1:10.000 eller 1:25:000 over ledningstraceet indenfor 1 km fra banen med tilhørende hængekøjekurver.
  10. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  11. Reamerdiameter er større end 200 mm. Banedanmark stiller derfor krav om, at der udføres 2 geotekniske boringer, placeret som beskrevet i BN1-13-2, afsnit 11.1. Der er tale om en skærpelse af kravet i BN1-13-2. Antallet af boringer kan reduceres, hvis der er andre boringer i nærheden eller hvis der ud fra kendskab til geologien i området kan argumenteres for, at boringer er overflødige.