Kvittering for ansøgning: JMA1BSD1

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidJMA1BSD1
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelRingkøbing, Holstebrovej, Brugsvand under tryk, JMA1BSD1
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:28/08/2018 00:41:15
Sagen afgjort:22.11.2018
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2018-2158
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Esbjerg - Struer
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:141.01
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference 22.4201.01
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Ringkøbing-Skjern Forsyning A/S Sweco Danmark A/S VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Erik Kjærgård Bruno Schädler Villy Poulsen
Telefon 9674 8536 2723 6323 9735 2299
Mail erkj@rsforsyning.dk bruno.schadler@sweco.dk vp@villypoulsen.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 56.107518 Længdegrad 8.255778 Google Maps Google Earth
Vej Holstebrovej By Ringkøbing
 
Ønsket startdato 05.09.2018 Forventet slutdato 16.09.2018
 
Metode Gennempresning, manuel udgravning Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 10
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2600
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør Stål 406 390
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 355 312
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Pilotrørsboring af 1 stk. ø406 mm føringsrør af stål med indvendig snegleboring. Lægnings-dybde fra skinneoverside til overside af føringsrør bliver 2,6 m og min. 0,5 m under banegrøft.

I føringsrøret lægges et ø355 beskyttelsesrør af PE. Beskyttelsesrørets afsluttes min. 0,5 m uden for enderne af føringsrøret. Hulrummet mellem føringsrør og beskyttelsesrør udfyldes med skumbeton.
Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg a = 3 og min 1 m udenfor banenskel. Pressegrube placeres 34 m øst for banen og modtagegruben 14 m vest for banen.

Udløbsbrønd placeres i modtagegruben på vestsiden af banen, 14 m fra midte af spor. Overløbsrør føres til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. banenormen. Gennemføringen af beskyttelsesrøret i brønd tætnes med gummimanchetter. På østsiden af banen afsluttes beskyttelsesrøret i pressegruben 34 m fra midte af spor og tætnes med vandtæt muffe.

Trykledningen er en transportledning med trykovervågning og afspærringsmulighed i umiddelbar nærhed af banen.
i samme entreprise skal der udføres endnu en pilotrørsboring med efterfølgende gennempresning af et ø 508 mm føringsrør (sagsID DGYLZMLD). Indbyrdes afstand bliver 3 m. De to krydsninger håndteres begge under jnr 2017-2158
Afvigelser fra BN1-13-2 krydsningen skal udføres under LA80
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Brugsvand under tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 250
Indv. diameter (mm) 220
Tryk (Bar) 10
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  6. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  7. Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget udføres af plast i trykklasse 10 eller bedre. Sker dette ikke, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  10. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  11. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.
  12. Der er anvendt rør i andet materiale end det (Plast, trykklasse 10/16), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.
  13. Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
  14. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  15. Der er valgt en udførelsesmetode, som findes i flere varianter. Der skal indsendes en metodebeskrivelse fra entreprenøren. I metodebeskrivelsen skal indgå en beskrivelse af gruberne, deres placering og deres opbygning.