Kvittering for ansøgning: IFVAFXTG

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidIFVAFXTG
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelKøbenhavn H - Køge, km 32,928; Ølsemagle Strand, Ådalen/Sandvadsvej, Fjernvarme, vand, IFVAFXTG
Ansøgning revideret:26/05/2014 14:27:24
Ansøgning modtaget:26/05/2014 14:27:24
Sagen afgjort:04.06.2014
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:13-06286
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:København H - Køge
Baneklasse:S-bane
Strækningsafsnit:Ølsemagle
Banekilometer:32.929
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma VEKS COWI A/S VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Henning Lambertsen Søren Lundsgaard Jensen Christina Søgaard Hansen
Telefon 2925 2157 5640 4252 3164 2610
Mail hla@veks.dk sojn@cowi.dk csh@barslund.as
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma COWI A/S Person Jesper Troels Wind
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.506535 Længdegrad 12.187330 Google Maps Google Earth
Vej Ådalen/Sandvadsvej By Ølsemagle Strand
 
Ønsket startdato 29.05.2014 Forventet slutdato 27.06.2014
 
Metode Pilotrørsboring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 0
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 3700
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Stål 610 586
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Arbejdet udføres efter pilotrørsmetoden i 2 stk. Ø610 mm stål beskyttelsesrør, med indvendig snegleboring uden jordfortrængning. Lægningsdybden fra skinneoverkant til overside af beskyttelsesrør bliver minimum 3.7 meter, og med en indbyrdes afstand på 3.7 m.

Dokumentation for beskyttelsesrøret bæreevne er vedlagt ansøgningen. De præisolerede rør placeres på glidesko i beskyttelsesrøret.

Fjernvarmeledningerne er præisolerede rør med alarmovervågning, som sikrer at der ved evt. lækage hurtigt kan afspærres for forsyningen, ved det mindste trykfald.

Beskyttelsesrøret udføres med fald på min. 3 promille mod kammer med pumpebrønd sydøst for banen. Udløbsrør fra brønd føres til eksisterende brønd. Gennemføring af beskyttelsesrør i brønd tætnes med gummimanchetter.

På sydøst siden af banen afsluttes beskyttelsesrøret min. 1 m fra baneskel og lukkes vandtæt til fjernvarmerørene.
Afvigelser fra BN1-13-2 Der etableres ikke afspærringsmulighed, da der er alarmsystem. Der er etableret afspærringsventiler i begge ender af ledningen, der døgnovervåges fra centralt hold. Trykket tages ved den mindste lækage.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Fjernvarme, vand
Antal 1
Rør-/kabeltype stål;Trykklasse: PN 25
Udv. diameter (mm) 560
Indv. diameter (mm) 324
Tryk (Bar) 25
Temperatur (°C) 120
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  5. Der skal indsendes en signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Det kan forventes, at der vil blive stillet krav om tilknytning af en forretningsmæssig projektleder til håndtering af processen med dispensationsansøgning.
  7. Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget er plast i trykklasse 10. Hvis dette ikke er tilfældet, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
  8. Det er oplyst, at man vil anvende en person udenfor Banedanmark som sporsagkyndig. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af vedkommendes kompetence. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at personen har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om nivellement før og efter borearbejdet.
  10. Idet trykket i ledningen overstiger 10 Bar, skal der ske særskilt dimensionering af ledningsanlægget. Tillæg til ansøgning skal udfyldes af godkendt rådgiver.