|
Kvittering for ansøgning: G4M38AV4 |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | G4M38AV4 | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk |
Sagstitel | Signalprogram, Vestfyn, Krydsende ledninger, Antenne, fiber eller tele, L5KN1YA9 |
Ansøgning revideret: | |
Ansøgning modtaget: | 24/09/2016 14:59:03 |
Sagen afgjort: | 23.01.2017 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2017-8489/16-06647h | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | København H - Fredericia | |
Baneklasse: | Hovedbane | |
Strækningsafsnit: | Kavslunde - Middelfart | |
Banekilometer: | 208.273 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Banedanmark, fiberprojekt |
|
Hedegaard Boring ApS |
Andet |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
LM-Gruppen |
Kontaktperson |
Troels Demant |
|
Kim Hedegaard |
Søren |
Telefon |
2523 5402 |
|
4045 2554 |
1212 1212 |
Mail |
tdem@bane.dk |
| hedegaardboringaps@gmail.com |
lmgruppen@me.com |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Ja |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
NFSI 02544 0090 |
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.489069 |
Længdegrad |
9.755460 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Endelavevej |
By |
Skrillinge |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
15.10.2016 |
Forventet slutdato |
31.12.2016 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
110 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
2000 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
80 |
14 |
|
Beskyttelsesrør |
|
|
|
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Der trækkes et firkantet rørbundt, 80x80 mm rør bestående af 2x2 40 mm rør yderst og 4x20 mm rør inderst. Det skaber i alt 8 føringsveje for fiber- og lignende kabler.
De 80x80 mm modsvarer arealmæssigt et cirkulært rør med diameter ca 90 mm - det ækvivalente overcut bliver dermed 10 mm, hvilket er i fuld overensstemmelse med kravene i BN1-13-2, hvorfor borearbejdet kan udføres uden efterinjektion af hærdende materiale. Der er i denne sammenhæng valgt at betegne rørpakken som føringsrør med en udvendig diameter på 80 mm og indvendig diameter på 14 mm. De 14 mm modsvarer den mindste føringsvej, der stilles til rådighed. Reelt bliver der 4 føringsveje med indvendig diameter 14 mm og 4 føringsveje med indvendig diameter 34 mm.
De enkelte rør er udvalgt til at have en styrke svarende til trykklasse 12, hvilket er bedre end det krav (trykklasse 10), der stilles til beskyttelsesrør for ledninger med væsker under tryk. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Antenne, fiber eller tele |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
| | | |
Udv. diameter (mm) |
8 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
|
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der er foretaget en søgning på kilometersten indenfor en radius på 500 m fra det ansøgte sted. Der er ikke fundet kilometersten. Det betyder formentlig, at det ansøgte borested ikke ligger på en af Banedanmarks strækninger; det er muligt at borestedet ligger ved et firma-, stam- eller havnespor under Banedanmarks infrastrukturforvaltning.
|
|
---|
|
| | |
|