|
Kvittering for ansøgning: FPOPK2LI |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | FPOPK2LI | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | 4760 Vordingborg, Brovejen, Spildevand, gravitation, FPOPK2LI |
Ansøgning revideret: | 07/12/2021 11:40:05 |
Ansøgning modtaget: | 09/07/2021 14:23:04 |
Sagen afgjort: | 19.04.2022 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2021-14475 | |
Antal revisioner: | 2 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Ringsted - Rødby Færge | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 120.469 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Vejdirektoratet |
Andermann |
Entreprenørfirmaet Østergaard A/S |
Andet |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
SBJV |
Kontaktperson |
Anders Kristoffer Stub Hansen |
Marco Raimondi |
Jonas Jakobsen |
Calin Bagrin |
Telefon |
4176 1936 |
2728 1711 |
2912 5103 |
3144 7033 |
Mail |
ANDH@cowi.com |
raimondi@andermann.com |
jj@oestergaardas.dk |
calin.bagrin@sbjv.dk |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Ja |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
Jonas Kvalheim Dahl (JKDA) |
|
|
| | | |
Breddegrad |
54.992973 |
Længdegrad |
11.885668 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Brovejen |
By |
4760 Vordingborg |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
25.03.2022 |
Forventet slutdato |
20.04.2022 |
|
|
| | | |
Metode |
Pilotrørsboring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
|
| | |
Overcut (mm) |
10 |
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
114 |
| | |
Lægningsdybde (mm) |
8180 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
Stål |
406 |
398 |
|
Beskyttelsesrør |
|
|
|
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
In conjunction with establishing the new Storstrøm Bridge, SBJV is also establishing a rainwater basin west of the new track on Masnedø. As part of these works, there's also a need for establishing a gravitational pipe leading the overflow rainwater away from the basin and to the Storstrømmen. The pipe is to be constructed using a pilot method/pipe jacking under the existing embankment, +7m below the top of ballast. SBJV will be establishing a press-pit on the west side of the existing track and a receiving pit to the east.
NOTE: the pipe is designed and performed by SBJV under a contract with DRD (Vejdirektoratet). Atkins is responsible for the S&I coordination, Østergaard is responsible for performing the pipe jacking and SBJV responsible for establishing and securing the pits. COWI is VD's in-house design consultant. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Spildevand, gravitation |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 8
| | | |
Udv. diameter (mm) |
315 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
296 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- dybden er større end 6000 mm. Der skal derfor, jf. BN1-13-2, ske en særskilt dimensionering af ledningsanlægget. Tillæg til ansøgningsblanketten skal udfyldes af godkendt rådgiver.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
- Der er anvendt rør i andet materiale end det (Plast, trykklasse 10/16), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.
- Boresonden/ pilotrøret er større end 200. Det er en afvigelse fra kravet i BN1-13-2, afsnit 12.1.2. Der skal søges om dispensation fra kravet, eller der skal ske ændring af boremetoden, før der kan gives tilladelse.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
|
|
---|
|
| | |
|