Kvittering for ansøgning: FPOPK2LI

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidFPOPK2LI
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
Sagstitel4760 Vordingborg, Brovejen, Spildevand, gravitation, FPOPK2LI
Ansøgning revideret:07/12/2021 11:40:05
Ansøgning modtaget:09/07/2021 14:23:04
Sagen afgjort:19.04.2022
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2021-14475
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Ringsted - Rødby Færge
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:120.469
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Vejdirektoratet Andermann Entreprenørfirmaet Østergaard A/S Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger SBJV
Kontaktperson Anders Kristoffer Stub Hansen Marco Raimondi Jonas Jakobsen Calin Bagrin
Telefon 4176 1936 2728 1711 2912 5103 3144 7033
Mail ANDH@cowi.com raimondi@andermann.com jj@oestergaardas.dk calin.bagrin@sbjv.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: Jonas Kvalheim Dahl (JKDA)
 
Breddegrad 54.992973 Længdegrad 11.885668 Google Maps Google Earth
Vej Brovejen By 4760 Vordingborg
 
Ønsket startdato 25.03.2022 Forventet slutdato 20.04.2022
 
Metode Pilotrørsboring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 10
Boresonde/Pilotrør (mm) 114
Lægningsdybde (mm) 8180
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør Stål 406 398
Beskyttelsesrør
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet In conjunction with establishing the new Storstrøm Bridge, SBJV is also establishing a rainwater basin west of the new track on Masnedø. As part of these works, there's also a need for establishing a gravitational pipe leading the overflow rainwater away from the basin and to the Storstrømmen. The pipe is to be constructed using a pilot method/pipe jacking under the existing embankment, +7m below the top of ballast. SBJV will be establishing a press-pit on the west side of the existing track and a receiving pit to the east.

NOTE: the pipe is designed and performed by SBJV under a contract with DRD (Vejdirektoratet). Atkins is responsible for the S&I coordination, Østergaard is responsible for performing the pipe jacking and SBJV responsible for establishing and securing the pits. COWI is VD's in-house design consultant.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Spildevand, gravitation
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 8
Udv. diameter (mm) 315
Indv. diameter (mm) 296
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  6. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  7. dybden er større end 6000 mm. Der skal derfor, jf. BN1-13-2, ske en særskilt dimensionering af ledningsanlægget. Tillæg til ansøgningsblanketten skal udfyldes af godkendt rådgiver.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  10. Der er anvendt rør i andet materiale end det (Plast, trykklasse 10/16), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.
  11. Boresonden/ pilotrøret er større end 200. Det er en afvigelse fra kravet i BN1-13-2, afsnit 12.1.2. Der skal søges om dispensation fra kravet, eller der skal ske ændring af boremetoden, før der kan gives tilladelse.
  12. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.