Kvittering for ansøgning: FDVPQ888

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidFDVPQ888
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelKøbenhavn , Ved ovk Vordingborggade (TIB 7) , El, FDVPQ888
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:14/01/2023 11:11:25
Sagen afgjort:03.11.2023
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2023-4119
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Lersøen - Østerport
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:14.251
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma By og Havn Atkins Danmark   Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Ida Lysbeck Madsen Rasmus Svendsen
Telefon 2962 5402 5251 3235
Mail ilm@byoghavn.dk rasmus.svendsen@atkinsglobal.com
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.708941 Længdegrad 12.588796 Google Maps Google Earth
Vej Ved ovk Vordingborggade (TIB 7) By København
 
Ønsket startdato 01.08.2023 Forventet slutdato 01.09.2023
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 350
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 4500
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 16 350 330
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I forbindelse at By og Havn har ønsker om at etablerer et landstrømsanlæg i krydstogtsskibe i Nordhavnen skal der etableres et forsynings kabel fra Svanemøllen Koblings station, (placeret ved Østregasværk) til en ny korventer station i Nordhavnen. Forbindelsen etableres som et 30 kV kabel. I forbindelse med traceets krydsning af TIB 7 ønsker By og havn at høre om mulighed for at der kan etableres en styret underboring østligt for ovk. ved Vordingborggade, alternativ vil vi gere i dialog med Lednings X om alternative krydsningsmuligheder i området. Den styrede underboring ønskes udført med 1 Ø 350 rør som foringsrør trykklasse 16, indeholdende 12 Ø63 rør som hver kommer til at indeholde en leder i kablet.
Afvigelser fra BN1-13-2 ingen
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 12
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 63
Indv. diameter (mm) 58
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 30
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-3. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-3. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-6) før og efter borearbejdet.
  10. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  11. Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
  12. Der er søgt om at bore mindre end 25 m fra en overkørsel. Banedanmark vil muligvis stille særlige krav på stedet, fx at borestedet flyttes væk fra overkørslen.