|
Kvittering for ansøgning: EGI5K7NO |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | EGI5K7NO | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | Ringsted - Rødby Færge, km 115,055;2760 Vordingborg, Sct. Clemensvej, Brugsvand under tryk, EGI5K7NO |
Ansøgning revideret: | 29/05/2017 15:02:52 |
Ansøgning modtaget: | 10/05/2017 20:26:26 |
Sagen afgjort: | 31.08.2017 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2017 - 7823 | |
Antal revisioner: | 2 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Ringsted - Rødby Færge | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 115.055 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Vordingborg Forsyning |
Sweco Danmark A/S |
VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Kaj Gerhard Hansen |
Bruno Schädler |
Karsten Reinhard |
|
Telefon |
2052 9279 |
2723 6323 |
4085 3177 |
|
Mail |
kagh@vordingborgforsyning.dk |
bruno.schadler@sweco.dk |
opgaver@karstenreinhard.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Ja |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
Ringsted-Femern/Theis Vangsted, 51616339, xtkv@bane.dk |
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.036909 |
Længdegrad |
11.886632 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Sct. Clemensvej |
By |
2760 Vordingborg |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
12.06.2017 |
Forventet slutdato |
30.06.2017 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
200 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
3500 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
160 |
144 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Eksisterende vandledning, som krydser banen ved Sct. Clemensvej skal flyttes væk fra nuværende tracé pga. ny vejbro over banen i forbindelse med elektrificeringen af Ringsted - Femern forbindelsen.
En ny ø90 mm vandledning af PE etableres under banen i km. 115+094 ved styret underboring af et ø160 mm beskyttelsesrør PE100 SDR17 PN10.
Underboringen etableres vinkelret på banen, 44 m nord for midte af eksisterende vejbro.
Der henvises i øvrigt til vedlagte ledningsplaner. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Underføringen udføres som "bananboring" uden ensidigt fald mod udløbsbrønd. |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Brugsvand under tryk |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
90 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
78 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
4.5 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
|
|
---|
|
| | |
|