Kvittering for ansøgning: EGI5K7NO

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidEGI5K7NO
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelRingsted - Rødby Færge, km 115,055;2760 Vordingborg, Sct. Clemensvej, Brugsvand under tryk, EGI5K7NO
Ansøgning revideret:29/05/2017 15:02:52
Ansøgning modtaget:10/05/2017 20:26:26
Sagen afgjort:31.08.2017
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2017 - 7823
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Ringsted - Rødby Færge
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:115.055
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Vordingborg Forsyning Sweco Danmark A/S VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Kaj Gerhard Hansen Bruno Schädler Karsten Reinhard
Telefon 2052 9279 2723 6323 4085 3177
Mail kagh@vordingborgforsyning.dk bruno.schadler@sweco.dk opgaver@karstenreinhard.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: Ringsted-Femern/Theis Vangsted, 51616339, xtkv@bane.dk
 
Breddegrad 55.036909 Længdegrad 11.886632 Google Maps Google Earth
Vej Sct. Clemensvej By 2760 Vordingborg
 
Ønsket startdato 12.06.2017 Forventet slutdato 30.06.2017
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 200
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 3500
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 160 144
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Eksisterende vandledning, som krydser banen ved Sct. Clemensvej skal flyttes væk fra nuværende tracé pga. ny vejbro over banen i forbindelse med elektrificeringen af Ringsted - Femern forbindelsen.

En ny ø90 mm vandledning af PE etableres under banen i km. 115+094 ved styret underboring af et ø160 mm beskyttelsesrør PE100 SDR17 PN10.

Underboringen etableres vinkelret på banen, 44 m nord for midte af eksisterende vejbro.

Der henvises i øvrigt til vedlagte ledningsplaner.
Afvigelser fra BN1-13-2 Underføringen udføres som "bananboring" uden ensidigt fald mod udløbsbrønd.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Brugsvand under tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 90
Indv. diameter (mm) 78
Tryk (Bar) 4.5
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
  9. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.