|
Kvittering for ansøgning: DGYLZMLD |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | DGYLZMLD | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | Ringkøbing, Holstebrovej, Brugsvand under tryk, JMA1BSD1 |
Ansøgning revideret: | 28/08/2018 00:26:40 |
Ansøgning modtaget: | 15/01/2018 19:04:23 |
Sagen afgjort: | 22.11.2018 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2018-2158 | |
Antal revisioner: | 2 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Esbjerg - Struer | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 141.013 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
22.4201.01 |
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Ringkøbing-Skjern Forsyning A/S |
Sweco Danmark A/S |
VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Erik Kjærgård |
Bruno Schädler |
Villy Poulsen |
|
Telefon |
9674 8536 |
2723 6323 |
9735 2299 |
|
Mail |
erkj@rsforsyning.dk |
bruno.schadler@sweco.dk |
vp@villypoulsen.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
56.107542 |
Længdegrad |
8.255802 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Holstebrovej |
By |
Ringkøbing |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
05.03.2018 |
Forventet slutdato |
16.03.2018 |
|
|
| | | |
Metode |
Gennempresning, manuel udgravning |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
|
| | |
Overcut (mm) |
10 |
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
2500 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
Stål |
508 |
492 |
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
450 |
396 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Pilotrørsboring af 1 stk. ø508 mm føringsrør af stål med indvendig snegleboring. Lægnings-dybde fra skinneoverside til overside af føringsrør bliver 2,5 m og min. 0,5 m under banegrøft.
I føringsrøret lægges et ø450 beskyttelsesrør af PE. Beskyttelsesrørets afsluttes min. 0,5 m uden for enderne af føringsrøret. Hulrummet mellem føringsrør og beskyttelsesrør udfyldes med skumbeton. Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg a = 3 og min 1 m udenfor banenskel. Pressegrube placeres 34 m øst for banen og modtagegruben 14 m vest for banen.
Udløbsbrønd placeres i modtagegruben på vestsiden af banen, 14 m fra midte af spor. Over-løbsrør føres til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. banenormen. Gennemføringen af beskyttelsesrøret i brønd tætnes med gummimanchetter. På østsiden af banen afsluttes beskyttelsesrøret i pressegruben 34 m fra midte af spor og tætnes med vandtæt muffe.
Spildevandstrykledningen er en transportledning med trykovervågning og afspærringsmulighed i umiddelbar nærhed af banen. i samme entreprise skal der udføres endnu en pilotrørsboring med efterfølgende gennempresning af et ø 406 mm føringsrør. Indbyrdes afstand bliver 3 m. |
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
krydsningen skal udføres under LA80 |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Spildevand, tryk |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
315 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
277 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
10 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget udføres af plast i trykklasse 10 eller bedre. Sker dette ikke, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
- Der er anvendt rør i andet materiale end det (Plast, trykklasse 10/16), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.
- Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
- Der er valgt en udførelsesmetode, som findes i flere varianter. Der skal indsendes en metodebeskrivelse fra entreprenøren. I metodebeskrivelsen skal indgå en beskrivelse af gruberne, deres placering og deres opbygning.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.
- Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
|
|
---|
|
| | |
|