Kvittering for ansøgning: BVMFMAXN

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidBVMFMAXN
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelFredericia - Padborg, km 81.482;Rødekro, Hærvejen, Spildevand, tryk, HEZVZ0CI
Ansøgning revideret:06/08/2018 13:00:01
Ansøgning modtaget:14/03/2018 18:31:42
Sagen afgjort:12.12.2018
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2018-5893
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Fredericia - Padborg
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:81.485
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Arwos Sweco Danmark A/S   Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger Sweco Danmark A/S
Kontaktperson Lone Bomberg Andersen Tore Stamp Kirkeby Bruno Schädler
Telefon 2031 6358 2723 5198 2723 6323
Mail lba@arwos.dk torestamp.kirkeby@sweco.dk bruno.schadler@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.052271 Længdegrad 9.327007 Google Maps Google Earth
Vej Hærvejen By Rødekro
 
Ønsket startdato 07.08.2018 Forventet slutdato 31.08.2018
 
Metode Gennempresning, manuel udgravning Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 10
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 4250
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Stål 508 484
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Pilotrørsboring med efterfølgende gennempresning af ø508 mm stålrør. Lægningsdybden fra laveste skinneoverside til overside af beskyttelsesrør bliver min.4,25 m.

Underboringen udføres parallelt med styret underboring af 2 stk ø315 mm beskyttelsesrør for spildevandsledninger, som udføres i samme entreprise (SagsID HEZVZ0CI og HEZVZ0CI_01). Underboringerne udføres en ad gangen, med en indbyrdes afstand på min. 4 m og med en max. afvigelse på 10 grader fra vinkelret på banen.

Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg a = 3, min. 16 m fra nærmeste spormidte og uden for baneskel.

Beskyttelsesrøret udføres med min. 3 ‰ fald mod udløbsbrønd placeret i modtagegruben vest for
banen, med udløb til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. banenormen.

På modsatte side af banen afsluttes beskyttelsesrøret i afsendergruben og tætnes med vand-tæt muffe.

Der etableres afspærringsventiler på tryksiden af banen vest for denne.
Afvigelser fra BN1-13-2 Sætningsberegninger viser at underboringen må udføres under LA80
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Brugsvand under tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 400
Indv. diameter (mm) 352
Tryk (Bar) 3
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  6. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  7. Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget udføres af plast i trykklasse 10 eller bedre. Sker dette ikke, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
  8. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  9. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  10. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  11. Der er anvendt rør i andet materiale end det (Plast, trykklasse 10/16), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.
  12. Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
  13. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  14. Der er valgt en udførelsesmetode, som findes i flere varianter. Der skal indsendes en metodebeskrivelse fra entreprenøren. I metodebeskrivelsen skal indgå en beskrivelse af gruberne, deres placering og deres opbygning.
  15. Det oplyses, at der anvendes rør af stål eller andet metal eller der angives en ledningstype (fjernvarme), der indebærer anvendelsen af metalrør. Den ansøgte lokalitet ligger tæt på en bane, der er elektrificeret eller som bliver elektrificeret. Der skal derfor foretages en særskilt vurdering af om der skal stilles særlige krav til ledningsanlægget.
  16. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  17. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  18. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.