Kvittering for ansøgning: AJV2RYMC

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
SagsidAJV2RYMC
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelSlagelse, Ndr. Stationsvej / Jernbanegade, El, AJV2RYMC
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:28/01/2020 12:41:54
Sagen afgjort:24.03.2020
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2020-2014
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:København H - Fredericia
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:92.669
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma SK forsyning COWI Entreprenørfirmaet Østergaard A/S Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Anders Florup Nielsen Kristian Thoustrup Brødbæk Morten Oxholm
Telefon 5836 2566 5640 7794 2423 4750
Mail afn@skforsyning.dk ktbr@cowi.com mo@oestergaardas.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.4079488202662 Længdegrad 11.3526504640662 Google Maps Google Earth
Vej Ndr. Stationsvej / Jernbanegade By Slagelse
 
Ønsket startdato 16.03.2020 Forventet slutdato 18.03.2020
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 430
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 5100
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 400 353
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Der skal for SK forsyning etableres et Ø400 mm kabelrør ved Slagelse station. Kabelrøret skal indeholde 6 stk. Ø110 mm rør og 3 stk. Ø40 mm rør. Rørene skal fungere som disponible rør for SK forsyning, således der på sigt kan føres stærkstrøm (10 kV), svagstrøm og fiberkabler under banen. Da den endelige benyttelse af rørene ikke er fastlagt er el-ledningen med 10 kV alene defineret i nærværende ansøgning. Underføringen udføres før sporfornyelsesprojektet ved Slagelse station som påbegyndes ultimo april.
Afvigelser fra BN1-13-2 Afsnit 12.1.1: Ledningsdybden på 7*reamerdiameter+1 m er ikke overholdt for rangerspor AM_0 ved krydsningsstedet.
Afsnit 12.1.2: Byggegruber til underføring placeres ikke uden skel.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El Andet Andet
Antal 1 5 3
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10 Plast, trykklasse 10 Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 110 110 40
Indv. diameter (mm) 97 97 35
Tryk (Bar) 0 0
Temperatur (°C) 0 0
Spænding (kV) 10 0 0
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
  9. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  10. Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
  11. Der er ved et eller flere rør eller ledninger valgt "Andet" som type. Der skal indsendes oplysninger om hvad det dækker over.
  12. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.