Kvittering for ansøgning: 8A4Z3QYB

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid8A4Z3QYB
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gitte Krog Aage, tlf: 20436344, mail: gkoa@bane.dk
SagstitelHovedgaard, Frydsvej, Antenne, fiber eller tele, KA38XJQB
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:09/02/2023 12:33:15
Sagen afgjort:19.06.2023
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2023-5059
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Fredericia - Aarhus H
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:72.152
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference 41006368, Frydsvej, Hovedgaard
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma N1 A/S Sweco Danmark   Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Jeppe Nissen Kasper Munch
Telefon 2334 7892 3040 7094
Mail jeppni@n1.dk kasper.munch@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: Elektrificeringsprogrammet ved Lars Lundby / LLNY@bane.dk
 
Breddegrad 55.951003915 Længdegrad 9.961226755 Google Maps Google Earth
Vej Frydsvej By Hovedgaard
 
Ønsket startdato 01.06.2023 Forventet slutdato 01.07.2023
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 280
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 3900
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 250 220
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I forbindelse med Banedanamrks EP-projekt ønsker N1 at:
1. Nedtage eksisterende 2 x 60 kV lufttråde (seks tråde i alt) der krydser banen i Hovedgård ved Frydsvej.
2. Udskifte eksisterende mast på Banedanmarks areal med to nye endemaster. De kommende masters præcise placering er endnu ukendt.
3. Kabellægge de to nye 60 kV systemer ved to styrede underboringer, således at de to sæt elkabler krydser under banen i fremtiden.
4. Etablering af et rør der krydser banen til signalkabler (fiber) ved en styret underboring.

Denne ansøgning vedrører den nordligste krydsning og er ansøgning to ud af tre.
Afvigelser fra BN1-13-2 Afsendergruber etableres mere end 25 m fra baneskel.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 3
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 66
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 60
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-3. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-3. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-6) før og efter borearbejdet.