|
Kvittering for ansøgning: 7H2MXXHK |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | 7H2MXXHK | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk |
Sagstitel | Struer - Thisted, km 57,93;Snedsted, Stenbjergvej, Brugsvand under tryk, 7H2MXXHK |
Ansøgning revideret: | |
Ansøgning modtaget: | 06/10/2017 17:14:36 |
Sagen afgjort: | 18.12.2017 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2017-15600 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Struer - Thisted | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 57.93 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
|
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Snedsted Vandværk |
Hartvig Funderings- og Bygningsrådgivning ApS |
Hedegaard Boring ApS |
Andet |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
Sweco Danmark A/S |
Kontaktperson |
Ib Overgaard |
Flemming Hartvig |
Kim Hedegaard |
Bruno Schädler |
Telefon |
9793 3069 |
2528 0082 |
4045 2554 |
2723 6323 |
Mail |
130650@ofir.dk |
hartvig@h-fb.dk |
hedegaardboringaps@gmail.com |
bruno.schadler@sweco.dk |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
56.881812 |
Længdegrad |
8.524024 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Stenbjergvej |
By |
Snedsted |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
23.10.2017 |
Forventet slutdato |
03.11.2017 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
90 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
4500 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 10 |
75 |
66 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Ved en nedlagt overkørsel skal Snedsted Vandværk etablere en ny vandledning ø40 PE ved styret underboring af et ø75 mm beskyttelsesrør PE100 SDR17 PN10. Reamer diameter bliver ø90 mm. Lægningsdybde fra skinneoverside til overside af beskyttelsesrør bliver 4,5 m og 1 m under banegrøft.
Underboringen udføres med en afstand på min. 4,5 m til styret underboring af ø130 mm PE100, SDR17 PN10 trækrør for el-kabel, som udføres i samme entreprise og med en afstand til eksisterende ledninger på 4,5 m og med en max. afvigelse på 10 grader fra vinkelret på banen.
Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg 1:3 (CC3), min. 20 m fra midte af spor og max. 25 m fra baneskel.
Beskyttelsesrøret udføres uden ensidigt fald (”bananboring”), med udløbsbrønd placeret i afsender- gruben øst for banen, med udløb til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. banenormen
Gennemføring i brønd tætnes med gummimanchetter. På modsatte side af banen afsluttes beskyttelsesrøret i modtagegruben og tætnes med vandtæt muffe.
Der etableres afspærringsventil på tryksiden af banen, vest for denne.
|
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Brugsvand under tryk |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
40 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
35 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
3.5 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
|
|
---|
|
| | |
|