Kvittering for ansøgning: 68U2TAUV

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid68U2TAUV
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Vahideh Karimi Pahmedani, tlf: 21354246, mail: vkpn@bane.dk
SagstitelAarhus H - Aalborg, km 167,572;Randers station, Jernbanegade 29, El, 68U2TAUV
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:22/06/2018 13:33:06
Sagen afgjort:28.10.2019
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2018-10038_1
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Aarhus H - Aalborg
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:167.572
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference NFSP0472
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma BDK COWI KG Boring Administration Aps Ledningsejer
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Hassan Dahir Kristian Thoustrup Brødbæk Karsten Lyhne Godiksen
Telefon 2550 5422 2923 7794 4070 8653
Mail hmda@bane.dk ktbr@cowi.com karsten@kg-total.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma M.J. Eriksson A/S Person Charlie Møller
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Ja Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: 29237794
 
Breddegrad 56.461299546 Længdegrad 10.023695609 Google Maps Google Earth
Vej Jernbanegade 29 By Randers station
 
Ønsket startdato 01.07.2018 Forventet slutdato 01.08.2018
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 130
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2000
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 110 103
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Udførelse af 4 stk styrede underboringer med brug af reamer og efterfølgende tilbagetrækning af rør. Føringsrørene etableres i en minimumsafstand på 1,91 fra SO til overflade på ledningen. Udførelse foretages på tværs af spor og skal anvendes til fremtidig kabelføring til nyt sikringsanlæg på Randers St. Krydsningen etableres ved Km 167574 og bredde og længegrad er angivet ved den yderste brønd ved spor 1.
Pt er det kun trækrør der udføres, hvorved vi ikke har kendskab til hvilke ledningstype der efterfølgende trækkes igennem.
Afvigelser fra BN1-13-2 Der søges dispensation fra kravene i BN1-13-2, afsnit 12.1 vedrørende:
- "Ved opgravningsfri ledningsetablering, som udføres ved styret boring, skal afstanden til drænledninger være mindst 2 m."
- "Hvis der skal etableres flere ledninger ved opgravningsfri ledningsetablering, skal afstanden mellem ledningerne være lige så stor som afstanden fra laveste skinneoverkant (SO) og til øverste overflade på tværgående ledningsanlæg (evt. føringsrør eller beskyttelsesrør)."
- "Tværgående ledningsanlæg må ikke gå under sporskifter og sporskæringer".
Der er vedlagt en ansøgning vedrørende dispensation
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 1
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 63
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 0.4
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Der skal indsendes CV med oplysninger om relevant uddannelse og arbejdserfaring for den sporsagkyndige. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af vedkommendes kompetence. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at personen har relevant arbejdserfaring. Det kan anbefales at indmelde mere end 1 sporsagkyndig; dette af hensyn til markarbejdets tilrettelæggelse.
  8. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.