Kvittering for ansøgning: 668EI887

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid668EI887
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
SagstitelRingsted - Rødby Færge, km 176.068;Holeby, Højbygårdvej, Brugsvand under tryk, 668EI887
Ansøgning revideret:20/09/2014 12:30:52
Ansøgning modtaget:20/09/2014 12:30:52
Sagen afgjort:11.12.2014
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:14-06001
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Ringsted - Rødby Færge
Baneklasse:Lokalbane I
Strækningsafsnit:Lolland Syd - Rødby Øst
Banekilometer:176.068
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Lolland Forsyning Grontmij A/S   Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Michael Elholm Bruno Schädler Bruno Schädler
Telefon 4178 1160 2723 6323 2723 6323
Mail me@lollandforsyning.dk bns@grontmij.dk bns@grontmij.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Ja
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 54.685989 Længdegrad 11.451935 Google Maps Google Earth
Vej Højbygårdvej By Holeby
 
Ønsket startdato 20.10.2014 Forventet slutdato 21.11.2014
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 100
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2500
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør PE100 SDR17 75 66
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Arbejdet udføres ved styret underboring, reamer diameter ø100 mm, lægningsdybde min. 2,5 m under skinneoverkant og min. 1 m under projekteret banegrøft (se tværprofil i St. 250+100).

Underboringen udføres parallelt med føringsrør etableret af SEAS-NVE og TDC for henholdsvis el og tele, og med en indbyrdes afstand på min. 2,5 m svarende til lægningsdybden.

Beskyttelsesrøret udføres som ”bananboring” uden ensidigt fald. Udløbsbrønd placeres i boregruben på nordsiden af banen, 20 m fra midte eksisterende spor. Overløbsrør føres til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. banenormen. Gennemføringen af beskyttelsesrøret i brønd tætnes med gummimanchetter.

På sydsiden af banen afsluttes beskyttelsesrøret i boregruben 20 m fra midte fremtidigt spor og tæt-nes med vandtæt muffe. Der placeres afspærringsventil på tryksiden af banen ved Højbygårdvej nr. 26.
Afvigelser fra BN1-13-2 Beskyttelsesrøret udføres som ”bananboring” uden ensidigt fald. Der søges om dispensation fra BN2 krav i BN1-13-2 afsnit 13, om at beskyttelsesrør skal lægges med ensidigt fald mod udløbsbrønd.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Brugsvand under tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype PE;Trykklasse: PN10
Udv. diameter (mm) 40
Indv. diameter (mm) 35
Tryk (Bar) 6
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  5. Der skal indsendes en signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Det kan forventes, at der vil blive stillet krav om tilknytning af en forretningsmæssig projektleder til håndtering af processen med dispensationsansøgning.
  7. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.