Kvittering for ansøgning: 5F21AZL7

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid5F21AZL7
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelRingsted - Rødby Færge, km 149.988;Øster Toreby, Hulemosevej, Fjernvarme, vand, 5F21AZL7
Ansøgning revideret:23/05/2014 10:26:32
Ansøgning modtaget:23/05/2014 10:26:32
Sagen afgjort:01.04.2014
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:13-05547
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Ringsted - Rødby Færge
Baneklasse:Lokalbane I
Strækningsafsnit:Nykøbing F Vest - Lolland Nord
Banekilometer:149.988
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Øster Toreby Varmeværk AmbA MOE A/S Entreprenørfirmaet Østergaard A/S Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Ulrik Kisby Niels Thorsen Poul Erik Chistensen
Telefon 5485 9808 2528 1834 7582 3455
Mail uk@oe-toreby-varmevaerk.dk nth@moe.dk pe@oestergaardas.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 54.753297 Længdegrad 11.837700 Google Maps Google Earth
Vej Hulemosevej By Øster Toreby
 
Ønsket startdato 26.05.2014 Forventet slutdato 15.06.2014
 
Metode Pilotrørsboring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 10
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 2000
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Stål 813 803
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Projektet omfatter ny krydsning af bane i forbindelse med omlægning af fjernvarmeledninger ophængt på bro. Fjernvarmeledningerne skal fjernes fra broen i forbindelse med Fehmern projektet. Parallelt med fjernvarmeledningen lægges en ny vandledning for planteskolen, således at der kan etableres vandingsanlæg på den anden side af banen. Der er indgåes aftale mellem fjernvarmeværk og planteskole, som stadfæster at varmeværket påtager sig ansvaret for vandledningen I underføringen. Krydsningen udføres ved gennempresning af 1 stk. 800 mm stålrør, hvori alle tre rør føres.
Afvigelser fra BN1-13-2 Der er søgt om dispensation for beskyttelsesrør udenfor det normal baneskel pga. atypisk skelforløb.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Fjernvarme, vand Brugsvand under tryk
Antal 2 1
Rør-/kabeltype Præisoleret stålrør;Trykklasse: PN 6Vandledning i plast;Trykklasse: PN 10
Udv. diameter (mm) 250 110
Indv. diameter (mm) 125 103
Tryk (Bar) 3 4
Temperatur (°C) 90
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Da der søges om at anlægge en trykledning, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  5. Der skal indsendes en signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 1187 af 12. december 2012 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Da indvendig diameter er større end 500 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om en geoteknisk undersøgelse. Der henvises til beskrivelse i BN1-13-2. Eventuelle presse- og modtagegruber skal indtegnes på det geologiske tværsnit.
  7. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Det kan forventes, at der vil blive stillet krav om tilknytning af en forretningsmæssig projektleder til håndtering af processen med dispensationsansøgning.
  8. Udvendig diameter er større end 200 mm. Kravene i BN1-13-2 til jorddækning, rørdiameter og forholdet mellem de to størrelser er opfyldt; Kravet i BN1-13-2 om dimensionering af anlægget for ydre last kan frafaldes, forudsat at ledningsanlægget er plast i trykklasse 10. Hvis dette ikke er tilfældet, skal tillæg til ansøgningsblanket udfyldes af en godkendt rådgiver.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om nivellement før og efter borearbejdet.
  10. Der må ikke arbejdes med overcut ved den angivne ledningsdimension.
  11. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 2 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.