|
Kvittering for ansøgning: 4EIK1OTC |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | 4EIK1OTC | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk |
Sagstitel | Struer - Thisted, km 7,982;Struer, Oddesundvej, Spildevand, gravitation, 4EIK1OTC |
Ansøgning revideret: | |
Ansøgning modtaget: | 30/08/2017 14:22:35 |
Sagen afgjort: | 07.12.2017 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2017-15491 | |
Antal revisioner: | 0 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Struer - Thisted | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 7.971 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
Humlum stibro afvanding |
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Vejdirektoratet |
NIRAS A/S |
KG Boring Administration Aps |
Rådgiver |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Dorthe Hvid |
Claus Wingender |
Karsten Godiksen |
|
Telefon |
2532 3275 |
2968 7167 |
4070 8653 |
|
Mail |
dhv@vd.dk |
cwi@niras.dk |
karsten@kg-total.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
56.549498 |
Længdegrad |
8.558439 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Oddesundvej |
By |
Struer |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
18.09.2017 |
Forventet slutdato |
20.09.2017 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
295 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
4000 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
|
|
|
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
I forbindelse med anlægning af en stiforbindelse langs Oddesundvej, er det planlagt at opføre en styret underboring under jernbanen for at føre overfladevand under banen til et nyt regnvandsbassin. Underføringen kommer til at ligge i km 8,020 på TIB-strækning 34 Struer – Thisted, ca. 1,2 km nord for Humlum st.
|
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
|
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Spildevand, gravitation |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
250 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
221 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
0 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
10 |
|
|
|
Spænding (kV) |
0 |
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-5) før og efter borearbejdet.
|
|
---|
|
| | |
|