|
Kvittering for ansøgning: 4A7NABS6 |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | 4A7NABS6 | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | Ringsted - Rødby Færge, km 133,422;Ringsted - Rødby Færge, km 133,444;Nr. Alslev, Smedevej, Brugsvand under tryk, 4A7NABS6 |
Ansøgning revideret: | 22/02/2018 14:46:09 |
Ansøgning modtaget: | 27/11/2017 13:49:19 |
Sagen afgjort: | 16.03.2018 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2017-18435 | |
Antal revisioner: | 6 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | Ringsted - Rødby Færge | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 133.422 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
Ny vandledning ved Smedevej |
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
Nr. Alslev Vandværk |
LE34 A/S - Carsten Kragh |
|
Andet |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
Sweco danmark |
Kontaktperson |
Flemming Heintz |
Carsten Kragh |
|
Karin Josephsen Gamst |
Telefon |
5440 0594 |
2023 4364 |
|
2723 6096 |
Mail |
navand@mail.tele.dk |
ck@le34.dk |
| kagr@sweco.dk |
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Ja |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
|
Person |
|
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Ja |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
54.886191 |
Længdegrad |
11.885642 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Smedevej |
By |
Nr. Alslev |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
12.12.2017 |
Forventet slutdato |
23.02.2018 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
160 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
3500 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 16 |
110 |
83 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
Nuværende 40 mm lednings ønskes udskiftet med en 63 mm. I øjeblikket ligger eksisterende ledning i den nordlige skråning, men den kommer i vejen for den kommende sporbærende bro's udvidelse. Styret underboring af ø110 mm beskyttelsesrør PE100 SDR11 PN16. Reamer ø160 mm. Lægningsdybde fra skinneoverside til overside af beskyttelsesrør bliver min. 3,50 m og min. 1 m under banegrøft.
Underboringen udføres med en max. afvigelse på 15 grader fra vinkelret på banen, parallelt med styret underboring af kabel for TDC udført i samme entreprise, med en indbyrdes afstand på min. 3,5 m (jnr 2018-2730).
Afsender- og modtagegrube placeres med en udgravning over en linie svarende til anlæg a = 3 (CC3), min. 15 m fra nærmeste spormidte og uden for baneskel.
Beskyttelsesrøret udføres uden ensidigt fald (”bananboring”)*, med udløbsbrønd placeret i af-sender- gruben øst for banen, med udløb til banegrøft. Ved udløb beklædes grøften med fliser iht. ba-nenormen Gennemføring i brønd tætnes med gummimanchetter. På modsatte side afsluttes be-skyttelsesrøret i modtagegruben og tætnes med vandtæt muffe.
Der etableres afspærringsventil på tryksiden af banen øst for denne. Udførende entreprenør er NCC, kontaktperson Theis S. Dalby, tsl@ncc.dk (kan ikke indtastes ovenfor)
|
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
BN2 krav i BN1-13-2 afsnit 13, om at beskyttelsesrør skal lægges med ensidigt fald mod udløbsbrønd. |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Brugsvand under tryk |
|
|
|
|
Antal |
1 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
Plast, trykklasse 10
| | | |
Udv. diameter (mm) |
63 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
51 |
|
|
|
Tryk (Bar) |
3.5 |
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
- Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
- Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
- Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.
|
|
---|
|
| | |
|