Kvittering for ansøgning: 2YM0CVQ6

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid2YM0CVQ6
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk
Sagstitel4000 Roskilde, Teglværksvej 1, Andet, 2YM0CVQ6
Ansøgning revideret:
Ansøgning modtaget:29/09/2022 11:23:16
Sagen afgjort:17.05.2023
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2022-23283
Antal revisioner:0
Tekniske oplysninger:
Strækning:Roskilde - Næstved
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:35.429
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Microsoft 3366 Denmark ApS COWI Entreprenørfirmaet Østergaard A/S Rådgiver
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Thor Solberg Nicolai Jannich Jensen Jim Valentin
Telefon 3585 9195 4176 0207 2689 9749
Mail thorsolberg@microsoft.com njje@cowi.com jsv@oestergaardas.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.606947 Længdegrad 12.079158 Google Maps Google Earth
Vej Teglværksvej 1 By 4000 Roskilde
 
Ønsket startdato 01.01.2023 Forventet slutdato 01.02.2023
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 400
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 4000
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 350 340
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet Etablering af nye 10 kV-kabler og disponible rør til 132 kV.
De tre Ø160 mm og et Ø110 mm rør trækkes igennem ét reamerhul og der etableres således ikke beskyttelsesrør rundt om disse rør, men ledningsx-ansøgningen tillader ikke at udelade et større beskyttelsesrør.

Ansøøgning 3 af 3.
Afvigelser fra BN1-13-2 BN1-13-3, afsnit 12.1, ”Hvis der skal etableres flere ledninger ved opgravningsfri ledningsetablering, skal afstanden mellem ledningerne være lige så stor som afstanden fra laveste skinneoverkant (SO) og til øverste overflade på tværgående ledningsanlæg (evt. føringsrør eller beskyttelsesrør).”

Rørene ønskes etableret med en indbyrdes, vandret afstand, der er mindre end afstanden fra top af rør til skinneoverkant.
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Andet Andet
Antal 3 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 16 Plast, trykklasse 16
Udv. diameter (mm) 160 110
Indv. diameter (mm) 131 90
Tryk (Bar) 0 0
Temperatur (°C) 0 0
Spænding (kV) 0 0
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-3. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-3. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  8. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-6) før og efter borearbejdet.
  9. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  10. Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
  11. Der er ved et eller flere rør eller ledninger valgt "Andet" som type. Der skal indsendes oplysninger om hvad det dækker over.
  12. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-6 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.