|
Kvittering for ansøgning: 1TOVMCJC |
Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241. |
|
Sagsid | 1TOVMCJC | |
Administrative oplysninger: |
---|
Sagsbehandler v. Banedanmark: | Morten Roos, tlf: 61963213, mail: mros@bane.dk |
Sagstitel | København H - Helsingør, km 34,996;København H - Helsingør, km 34,993;Humlebæk, Dageløkkevej, Antenne, fiber eller tele, 1TOVMCJC |
Ansøgning revideret: | 08/09/2017 10:25:58 |
Ansøgning modtaget: | 14/06/2017 08:52:28 |
Sagen afgjort: | 13.10.2017 |
Sagen deaktiveret: | Nej |
Arbejde opgivet: | Nej |
Journalnummer: | 2017 - 9825 | |
Antal revisioner: | 6 |
Tekniske oplysninger: | |
---|
Strækning: | København H - Helsingør | |
Baneklasse: | | |
Strækningsafsnit: | | |
Banekilometer: | 34.996 | |
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane. | html Word |
|
Ansøgers reference |
BaneDanmark 13246 Dageløkkevej |
| | |
|
| | | |
|
Ledningsejer |
Rådgiver |
Entreprenør |
Ansøger |
Firma |
TDC |
Fiber og Anlæg |
Petri & Haugsted as |
Entreprenør |
Anden entreprenør:/ Ansøger |
|
|
|
|
Kontaktperson |
Lars Schmidt Hansen |
Ove Henrik Petersen |
Claus Adelsteen Andersen |
|
Telefon |
6669 1237 |
2120 4996 |
4488 7700 |
|
Mail |
lsh@tdc.dk |
opete@petri-haugsted.dk |
opete@petri-haugsted.dk |
|
Entreprenør findes ved udbud/licitation |
Nej |
|
| |
Sporsagkyndig, firma |
Aarsleff Rail (banesikkerhed) |
Person |
Heine Klint - hkp@aarsleffrail.com - 2137 3121 |
|
Sporsagkyndig indmeldes senere |
Nej |
| | |
Tilknyttet Banedanmark-projekt |
Nej |
Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark: |
|
|
|
| | | |
Breddegrad |
55.953657 |
Længdegrad |
12.524103 |
Google Maps Google Earth |
Vej |
Dageløkkevej |
By |
Humlebæk |
|
|
| | | |
Ønsket startdato |
15.07.2017 |
Forventet slutdato |
06.08.2017 |
|
|
| | | |
Metode |
Styrbar boring |
Retning |
Krydsende ledning |
|
Reamerdiameter (mm) |
237 |
| | |
Overcut (mm) |
|
| | |
Boresonde/Pilotrør (mm) |
|
| | |
Lægningsdybde (mm) |
4000 |
| | |
|
| | | |
|
Type |
Udv. diameter (mm) |
Indv. diameter (mm) |
|
Føringsrør for beskyttelsesrør |
|
|
|
|
Beskyttelsesrør |
Plast, trykklasse 16 |
200 |
176 |
|
|
| | | |
|
| | | |
Beskrivelse af ledningsprojektet |
I GPS 55,953628 / 12,524075 - Dageløkkevej 33, 3050 Humlebæk ønsker BaneDanmark 2 kabeltracé flyttet for hhv. TDC og Radius/DONG, i forbindelse med udskiftning af bro. Omlægningen sker ved styret underboring af 2 stk. 110 mm rør for Radius/DONG samt 1 stk. 200 mm rør for TDC, Efterfølgende etableres følgende i ovennævnte rør: Placering af 3 styrede underboringer mindst 15 m fra midt af vej (eks. bro) boringer placeres ved siden af hinanden inden for ca. 1,5 – 2,0 m TDC_1: PEH Rør - ø200 mm ydre / ø 176 mm indre– PN 16, efterfølgende fores dette rør op med: 4 stk. 7-way-rør ø 44 mm, som består af 7 mindre rør i beskyttelseskappe – disse rør er ø 10 mm ydre / ø 7 mm indre. (PN 8) 4 stk. ø40 mm ydre / ø 36 mm indre (PN 8) disse rør fores op med mindre lyslederkabler i varierende kapacitet, og diameter fra ø 16 mm til ø 24 mm 1 stk. 30 par telekabel ø 22 mm
|
|
Afvigelser fra BN1-13-2 |
Bemærk INFO VEDR BESKYTTELSESRØR: Da systemet ikke vil godkende det indtastede - har jeg skrevet 'andet' ø 150 mm - indre ø140 mm - der lægges 4 rør ø44 mm, med hver 7 mindre rør, samt 4 rør ø 40 mm - indre ø 36, hvor der trækkes kabler. (det er testet at der er plads til disse rør og kabler i hovedrør |
|
| | | |
|
Ledninger/ medierør |
| | | |
|
Ledning 1 |
Ledning 2 |
Ledning 3 |
Ledning 4 |
Ledningstype |
Antenne, fiber eller tele |
|
|
|
|
Antal |
9 |
|
|
|
Rør-/kabeltype |
| | | |
Udv. diameter (mm) |
44 |
|
|
|
Indv. diameter (mm) |
|
|
|
|
Tryk (Bar) |
|
|
|
|
Temperatur (°C) |
|
|
|
|
Spænding (kV) |
|
|
|
|
|
| | | |
|
Bemærkninger til ansøgningen. |
---|
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet. Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion. |
|
- Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
- Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
- Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
- Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
- Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
- Der skal indsendes CV med oplysninger om relevant uddannelse og arbejdserfaring for den sporsagkyndige. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af vedkommendes kompetence. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at personen har relevant arbejdserfaring. Det kan anbefales at indmelde mere end 1 sporsagkyndig; dette af hensyn til markarbejdets tilrettelæggelse.
- Overcuttet må ikke overstige 25 mm ved den angivne ledningsdimension. Der skal ske injektion af fast materiale jf. BN1-13-2. Der skal indsendes metodebeskrivelse for injektionen samt beskrivelse af hvilke materialer, der vil blive anvendt.
- Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
- Der er flere end 3 ledninger/rør i beskyttelsesrøret. Summen af diametrene er større end beskyttelsesrørets indvendige diameter. Det skal derfor godtgøres, at der er tilstrækkeligt med plads i beskyttelsesrøret.
- Der er ved et eller flere rør eller ledninger valgt "Andet" som type. Der skal indsendes oplysninger om hvad det dækker over.
- Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
- Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.
|
|
---|
|
| | |
|