Kvittering for ansøgning: 1DG8OXJ7

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid1DG8OXJ7
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelLunderskov - Esbjerg, km 41,686;Lunderskov - Esbjerg, km 41,674;Bramming, Varde Hovedvej, Spildevand, tryk, 1DG8OXJ7
Ansøgning revideret:05/09/2016 16:12:34
Ansøgning modtaget:02/02/2016 13:45:58
Sagen afgjort:26.08.2016
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:2017-8280/16-00952
Antal revisioner:24
Tekniske oplysninger:
Strækning:Lunderskov - Esbjerg
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:41.686
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference Transportanlæg Bramming Nord
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma Esbjerg Spildevand A/S EnviDan A/S VP Villy Poulsen – NO-DIG Aps Andet
Anden entreprenør:/ Ansøger Sweco Danmark A/S
Kontaktperson Mai-Britt Hemme Anders Munk Rediin Thomas Hessellund Bruno Schädler
Telefon 7474 7033 2715 3725 2066 4770 2723 6323
Mail mahhe@dinforsyning.dk amr@envidan.dk thomas@villypoulsen.dk bruno.schadler@sweco.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma Person
Sporsagkyndig indmeldes senere Ja
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 55.465023 Længdegrad 8.668640 Google Maps Google Earth
Vej Varde Hovedvej By Bramming
 
Ønsket startdato 13.07.2016 Forventet slutdato 31.12.2016
 
Metode Pilotrørsboring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm)
Overcut (mm) 10
Boresonde/Pilotrør (mm) 100
Lægningsdybde (mm) 5500
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør Stål 508 492
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 450 396
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet I forbindelse med nedlæggelse af renseanlæg i Vejrup, Endrup, Årre, Gørding og Bramming Nord skal spildevandet pumpes til Esbjerg renseanlæg. I den forbindelse er det nødvendigt at krydse jernbanen, se vedlagte tegning T03.08.

Spildevandstrykledning ø355 mm PE100 PN10 etableres ved gennempresning af et ø508 mm stålrør som føringsrør. Lægningsdybden fra skinneoverkant til overside af føringsrør bliver 5,5 m under laveste skinneoverkant. I føringsrøret monteres der efterfølgende et ø450 mm PE100 SDR17 PN10 som beskyttelsesrør. Hulrummet mellem føringsrør og beskyttelsesrør udfyldes med fast materiale (skumbeton).

Pressegrube etableres nord for banen, 21 m fra midte af nærmeste spor og 8 m fra baneskel, over en linie med anlæg a = 3 (CC3) med udgangspunkt 3 m fra spormidte.

Modtagegrube placeres på sydsiden af banen, 24 m fra midte af nærmeste spor og 11 m fra bane-skel, over en linie med anlæg a = 3 (CC3) med udgangspunkt 3 m fra spormidte.

Beskyttelsesrør udføres med min. 3 ‰ fald mod syd og ø160 mm afgrening til aflastningsbrønd placeret uden for Banedanmarks areal. Fra brønd etableres synligt overløb til markareal.

Beskyttelsesrøret lukkes vandtæt omkring spildevandstrykledningen i begge ender.

Der etableres afspærringsventil på tryksiden af banen.

Tidsplanen er endnu ikke endelig fastlagt.
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype Spildevand, tryk
Antal 1
Rør-/kabeltype Plast, trykklasse 10
Udv. diameter (mm) 355
Indv. diameter (mm) 313
Tryk (Bar) 8.5
Temperatur (°C)
Spænding (kV)
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Da der søges om at anlægge en trykledning og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  5. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  6. Det er anført at der er afvigelser fra BN1-13-2. Der skal søges om dispensation fra BN1-13-2. Ansøgningsblanket (blanket til dispensationsansøgning) skal udfyldes.
  7. Det er oplyst, at entreprenøren findes ved udbud. Med den foreslåede boremetode vil en aftale om ledningsanlægget i givet fald være betinget af at der anvendes en godkendt entreprenør.
  8. Det er oplyst, at den sporsagkyndige udpeges senere. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af den sporsagkyndige. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at vedkommende har relevant arbejdserfaring. Der skal indsendes dokumentation for at kravene er opfyldt.
  9. Da udvendig diameter er større end 200 mm, kan det forventes, at der bliver stillet krav om sporbeliggenhedskontrol (eller bedre, jf. BN1-38-4) før og efter borearbejdet.
  10. Der er anvendt rør i andet materiale end det (plast, trykklasse 10), der jf BN1-13-2 er fritaget for explicit dimensionering. Tillægsblanket til ansøgning skal derfor udfyldes og underskrives af en godkendt rådgiver.
  11. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  12. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.
  13. Der skal indsendes tegningsmateriale, der viser placering af evt. brønde, afslutning af beskyttelsesrør samt udformning af eventuelt overløbsarrangement, jf. BN1-13-2.
  14. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  15. Der er valgt en udførelsesmetode, som findes i flere varianter. Der skal indsendes en metodebeskrivelse fra entreprenøren. I metodebeskrivelsen skal indgå en beskrivelse af gruberne, deres placering og deres opbygning.
  16. Der er foretaget en søgning på kilometersten indenfor en radius på 500 m fra det ansøgte sted. Der er ikke fundet kilometersten. Det betyder formentlig, at det ansøgte borested ikke ligger på en af Banedanmarks strækninger; det er muligt at borestedet ligger ved et firma-, stam- eller havnespor under Banedanmarks infrastrukturforvaltning.
  17. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.