Kvittering for ansøgning: 16K96JDE

Banedanmark har modtaget ansøgning med nedenstående indhold. Mail med link til denne kvittering er sendt til ansøgers mail-adresse. Du vil indenfor 5 arbejdsdage blive kontaktet af Banedanmarks sagsbehandler - sker dette ikke, bedes du kontakte Banedanmark på mail-adressen ledningsx@bane.dk eller på telefon 8234 0241.
Sagsid16K96JDE
Administrative oplysninger:
Sagsbehandler v. Banedanmark:Gunner Nielsen, tlf: 26130030, mail: guni@bane.dk
SagstitelHolstebro - Vejle, km 7,64;Holstebro, Uglkærvej, El, 16K96JDE
Ansøgning revideret:18/10/2016 15:14:39
Ansøgning modtaget:21/03/2016 11:30:35
Sagen afgjort:18.10.2016
Sagen deaktiveret:Nej
Arbejde opgivet:Nej
Journalnummer:16-02421
Antal revisioner:2
Tekniske oplysninger:
Strækning:Holstebro - Vejle
Baneklasse:
Strækningsafsnit:
Banekilometer:7.64
Faktaark/ Oplysninger om ansøgning og bane.html Word
Ansøgers reference
 
Ledningsejer Rådgiver Entreprenør Ansøger
Firma NOE Net A/S Cowi Søren Knudsen, Entreprenørforretning A/S Entreprenør
Anden entreprenør:/ Ansøger
Kontaktperson Bo Koch Jan Jørgensen Ib Kamp Stougaard
Telefon 2019 5085 2948 7980 2368 7690
Mail bk@noe.dk jjr@cowi.dk iks@skent.dk
Entreprenør findes ved udbud/licitation Nej
Sporsagkyndig, firma BaneDanmark Person Kurt Steen Pedersen
Sporsagkyndig indmeldes senere Nej
Tilknyttet Banedanmark-projekt Nej Projektnavn/kontaktperson v. Banedanmark:
 
Breddegrad 56.332151 Længdegrad 8.686847 Google Maps Google Earth
Vej Uglkærvej By Holstebro
 
Ønsket startdato 15.04.2016 Forventet slutdato 15.06.2016
 
Metode Styrbar boring Retning Krydsende ledning
Reamerdiameter (mm) 235
Overcut (mm)
Boresonde/Pilotrør (mm)
Lægningsdybde (mm) 3500
 
Type Udv. diameter (mm) Indv. diameter (mm)
Føringsrør for beskyttelsesrør
Beskyttelsesrør Plast, trykklasse 10 200 180
 
 
Beskrivelse af ledningsprojektet der bores et ø200 mm Pe 100 Pn 10 rør vinkelret under banen for 60kv-kabel
Afvigelser fra BN1-13-2
 
Ledninger/ medierør
  Ledning 1 Ledning 2 Ledning 3 Ledning 4
Ledningstype El
Antal 1
Rør-/kabeltype
Udv. diameter (mm) 63
Indv. diameter (mm)
Tryk (Bar)
Temperatur (°C)
Spænding (kV) 60
 
Bemærkninger til ansøgningen.
Bemærkningerne er genereret på basis af indtastningerne i ansøgningsskemaet.

Det kan ved sagsbehandlingen vise sig, at nogle af bemærkningerne er irrelevante, ligesom det kan vise sig, at der er yderligere bemærkninger. Det anbefales derfor ikke at agere i forhold til bemærkninger, før Banedanmarks sagsbehandler har fremsendt sin reaktion.

  1. Der skal indsendes et luftfoto med tydelig markering af grave-/ boretrace. Der skal være en tydelig markering af eventuelle presse- og modtagegruber.
  2. Der skal indsendes et eller flere fotos af krydsningsstedet. Fotos fra forskellige streetview-tjenester vil i nogle tilfælde være tilstrækkelige.
  3. Der skal indsendes et længdesnit (ledningens længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  4. Der skal indsendes systemdefinition for og signifikansvurdering af projektet. Der henvises til bekendtgørelse nr. 661 af 8. maj 2015 om ibrugtagningstilladelse for delsystemer i jernbaneinfrastrukturen samt til Trafikstyrelsens vejledning om samme emne - begge dele kan googles.
  5. Der skal indsendes CV med oplysninger om relevant uddannelse og arbejdserfaring for den sporsagkyndige. En aftale om ledningsanlægget vil i givet fald være betinget Banedanmarks accept af vedkommendes kompetence. Kvalifikationskravene til den sporsagkyndige er at vedkommende har bestået kurserne Baneteknik 1 og 2, samt at personen har relevant arbejdserfaring. Det kan anbefales at indmelde mere end 1 sporsagkyndig; dette af hensyn til markarbejdets tilrettelæggelse.
  6. Reamerdiameter er større end 200 mm. Banedanmark stiller derfor krav om, at der udføres 2 geotekniske boringer, placeret som beskrevet i BN1-13-2, afsnit 11.1. Der er tale om en skærpelse af kravet i BN1-13-2. Antallet af boringer kan reduceres, hvis der er andre boringer i nærheden eller hvis der ud fra kendskab til geologien i området kan argumenteres for, at boringer er unødvendige.
  7. Der skal indsendes et eller flere tværsnit (på tværs af lednings og jernbanes længderetning), der viser væsentlige elementer (fx skel/banehegn, banegrøfter, skinner, fundamenter etc.). Tværsnittet (-ene) skal vise forholdene de kritiske steder - de steder, hvor der graves dybt, tæt på jernbanen. Ved større ledningsanlæg skal tegningen være målfast.
  8. Da der søges om at anlægge en trykledning (eller en uspecificeret rørtype (Andet)) og da betingelserne i BN1-13-2 for frafald af explicit dimensionering ikke er opfyldt, skal tillæg til ansøgningsblanketten udfyldes af en godkendt rådgiver.
  9. Idet spændingen i ledningen overstiger 60 kV, skal der foretages en særskilt vurdering af eventuelle nærføringseffekter. Der skal derfor indsendes kort i 1:10.000 eller 1:25:000 over ledningstraceet indenfor 1 km fra banen med tilhørende hængekøjekurver.
  10. Der er registreret andre boringer tæt på (indenfor ca. 10 m) den ansøgte lokalitet. Der skal ske en afklaring af, om det er muligt at bore på stedet eller om borestedet skal flyttes.
  11. Der er angivet en startdato, der ligger mindre end 14 dage fra dags dato. Der skal angives en særskilt grund til, at sagen evt. skal hastebehandles.
  12. Der er beregnet en sætning i intervallet fra 3 til 6 mm. Det kan forventes at der, jf. BN1-38-5 afsnit 13.3, vil blive stillet krav om hastighedsnedsættelse til 80 km/t i forbindelse med udførelse af arbejdet. Alternativt skal det dokumenteres, at sætningen bliver mindre end det her beregnede.
  13. Reamerdiameter er større end 200 mm. Banedanmark stiller derfor krav om, at der udføres 2 geotekniske boringer, placeret som beskrevet i BN1-13-2, afsnit 11.1. Der er tale om en skærpelse af kravet i BN1-13-2. Antallet af boringer kan reduceres, hvis der er andre boringer i nærheden eller hvis der ud fra kendskab til geologien i området kan argumenteres for, at boringer er overflødige.
  14. Der er foretaget en søgning på sporstykker indenfor en radius på 500 m fra det ansøgte sted. Der er ikke fundet sporstykker, hvilket formentlig betyder, at krydsningsstedet ikke ligger i nærheden af et jernbanespor, Banedanmark forvalter.