Faktaark for journalnummer: 2019-12310 (2019-12315)
Udskrevet: 23-11-2024, ansøgning senest revideret: 28-06-2019

 

Firmaoplysninger

Ledningsejer DONG energy
Entreprenør Entreprenør vælges ved udbud/licitation
Entreprenør godkendt
Rådgiver Rambøll
 

 

Oplysninger om banen/ -erne

Banens betegnelse/nummerering
Delstrækning København H - Høje Taastrup
Strækningsafsnit Glostrup - Taastrup Glostrup - Høje Taastrup
Forkortelse Alb Gl-Tå Gl-Htå
TIB 810 810 1
BTR 816012 816012 12014
Banens udstyring
Antal spor*, jf Strækningregister 2 2
Antal spor tilknyttet
Kørestrøm Ikke kørestrøm 1,65 kV DC 25 kV AC
Togkontrol Med gennemgående linieleder ATC
Trafikale forhold
Maxhastighed 120 120 120
Strækningshastighed (km/t) 120 180
Baneklasse S-bane S-bane Hovedbane
TEN Strækning Ikke TEN-strækning Ikke TEN-strækning TEN-Strækning
Maksimal last
Metervægt* (t/m) 7,2 8
Akseltryk* (t) 20 22,5
Stationsoplysninger
Station/ fri bane Trinbræt Fri Bane Fri Bane
Station (midte/ fra / til) - - -
Nedlagt  Nej Nej Nej
Lukket  Nej Nej Nej
* Værdierne gælder for strækningen -lokalt kan der være afvigende værdier; tjek kilderne om nødvendigt.
 

 

Oplysninger om kilometrering

Sagsid XK4CUSMM XK4CUSMM XK4CUSMM
Bane København H - Høje Taastrup København H - Høje Taastrup København H - Fredericia
TIB 810 810 1
Delstrækning/
Strækningsafsnit
Glostrup - Taastrup København H - Høje Taastrup
Forkortelse Kh-Htå Kh-Htå Kh-Fa
km 15,760 15,760 15,760
 

 

Trafikale oplysninger

Banenummer 11a 81
TIB 1 810
Lokalitet Hvidovre Fjern-Høje Taastrup Høje Taastrup-Valby
År 2014 2009
Strækningsspor
Antal Strækningsspor 2 2
Antal tog pr. dag
Antal passagertog 314 ikke tilgængelig
Antal godstog 22 ikke tilgængelig
Antal materieltog 10 ikke tilgængelig
Totalt antal 346 ikke tilgængelig
Togvægt pr. dag
Vægt persontog (t/d) 100000 26000
Vægt godstog (t/d) 31000 0
Vægt materieltog (t/d) 3000 0
Total sum (t/d) 134000 26000
Antal dage for 75 kt 1,1 5,9
 

 

Oplysninger om anlægsforhold

Sagsid XK4CUSMM
Metode Styrbar boring
Beskyttelsesrør
Type  Plast, trykklasse 16
Udv. Diam. (mm)  50
Indv. Diam. (mm)  30
Boringen
Reamer (mm) 70
Lysvidde 50
Overcut (mm) 10
Dybde (mm) 10000
Retning Krydsende ledning
Beregnet (teoretisk) sætning*
Sætning (mm) 0,2
* Beregnet ved volumenbetragtning under antagelse af trykspredning under en vinkel på 2:1.
 

 

Ledningsoplysninger

Beskrivelse
Sagsid XK4CUSMM
Ledningstype Antenne, fiber eller tele
Antal 1
Rør-/ Kabeltype Andet
Dimensioner
Udv. Diam. (mm) 20
Indv. diam. (mm)
 

Spor berørt af ledningsanlægget

Spornummer/ -navn
Sportilknytning ikke foretaget, kontakt/ afvent Banedanmarks sagsbehandler.

 
Kilder:
/1/Strækningsregister: https://www.bane.dk/da/Leverandoer/Krav/Tekniske-data
/2 a/TIB S: https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S
/2 b/TIB G: https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S
/3/AML: https://www.bane.dk/da/Leverandoer/Krav/Tekniske-normer-og-regler/Vigtige-regelvaerker/AML
/4/Ansøgning: http://ledningsx.dk/kvitter_ny.asp?sagsid=XK4CUSMM