Faktaark for journalnummer: 16-06903
Udskrevet: 04-12-2024, ansøgning senest revideret: 23-01-2017
Firmaoplysninger |
|
Ledningsejer | Radius Elnet A/S (DONG Energy) |
Entreprenør | Entreprenør vælges ved udbud/licitation |
Entreprenør godkendt | |
Rådgiver | Rambøll |
Oplysninger om banen/ -erne |
|||||
Banens betegnelse/nummerering | |||||
Delstrækning | København H - Høje Taastrup | København H - Høje Taastrup | |||
Strækningsafsnit | Bavnehøj | Bavnehøj | København H | København H - Hvidovre Fjern | |
Forkortelse | Val | Ban | Ban | Kh | Kh-Hif |
TIB | 1 | 11 | 850 | 1,6,10,11 | 1 |
BTR | 12002 | 122033 | 852003 | 11000 | 12002 |
Banens udstyring | |||||
Antal spor*, jf Strækningregister | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Antal spor tilknyttet | |||||
Kørestrøm | Ikke kørestrøm | 25 kV AC | 1,65 kV DC | 25 kV AC | 25 kV AC |
Togkontrol | ATC | Med gennemgående linieleder | ATC | ATC | |
Trafikale forhold | |||||
Maxhastighed | |||||
Strækningshastighed (km/t) | 180 | 100 | 180 | 180 | |
Baneklasse | Hovedbane | Hovedbane | S-bane | Hovedbane | Hovedbane |
TEN Strækning | Ikke TEN-strækning | TEN-Strækning | Ikke TEN-strækning | TEN-Strækning | TEN-Strækning |
Maksimal last | |||||
Metervægt* (t/m) | 8 | 6,4 | 8 | 8 | |
Akseltryk* (t) | 22,5 | 20 | 22,5 | 22,5 | |
Stationsoplysninger | |||||
Station/ fri bane | Trinbræt | Teknisk Station | Teknisk Station | Station | Fri Bane |
Station (midte/ fra / til) | - | - | - | 0/ 0/ 1,685 | - |
Nedlagt | Nej | Nej | Nej | Nej | Nej |
Lukket | Nej | Nej | Nej | Nej | Nej |
* Værdierne gælder for strækningen -lokalt kan der være afvigende værdier; tjek kilderne om nødvendigt. |
|||||
Oplysninger om kilometrering |
|||||
Sagsid | IXU189IB | IXU189IB | IXU189IB | IXU189IB | IXU189IB |
Bane | København H - Fredericia | København H - Fredericia | København H - Peberholm | København H - Ringsted | København H - Køge |
TIB | 1 | 1 | 11 | 6 | 850 |
Delstrækning/ Strækningsafsnit |
København H - Høje Taastrup | Bavnehøj | København H - Høje Taastrup | Bavnehøj | |
Forkortelse | Kh-Fa | Kh-Fa | Kh-Phm | Kh-Rg | Kh-Kj |
km | 2,120 | 2,120 | 2,335 | 2,361 | 2,284 |
Trafikale oplysninger |
|||
Banenummer | 11a | 50 | 85 |
TIB | 1 | 11 | 850 |
Lokalitet | København H-Hvidovre Fjern | København H-Kalvebod | Hundige-Skelbæk |
År | 2014 | 2014 | 2009 |
Strækningsspor | |||
Antal Strækningsspor | 2 | 2 | 2 |
Antal tog pr. dag | |||
Antal passagertog | 313 | 311 | ikke tilgængelig |
Antal godstog | 0 | 0 | ikke tilgængelig |
Antal materieltog | 6 | 21 | ikke tilgængelig |
Totalt antal | 320 | 332 | ikke tilgængelig |
Togvægt pr. dag | |||
Vægt persontog (t/d) | 100000 | 58000 | 45000 |
Vægt godstog (t/d) | 0 | 0 | 0 |
Vægt materieltog (t/d) | 2000 | 4000 | 0 |
Total sum (t/d) | 102000 | 63000 | 45000 |
Antal dage for 75 kt | 1,5 | 2,4 | 3,4 |
Oplysninger om anlægsforhold |
||
Sagsid | IXU189IB | IXU189IB |
Metode | Styrbar boring | Styrbar boring |
Beskyttelsesrør | ||
Type | Plast, trykklasse 10 | Plast, trykklasse 10 |
Udv. Diam. (mm) | 200 | 200 |
Indv. Diam. (mm) | 185 | 185 |
Boringen | ||
Reamer (mm) | 250 | 250 |
Lysvidde | 200 | 200 |
Overcut (mm) | 25 | 25 |
Dybde (mm) | 5500 | 5500 |
Retning | Krydsende ledning | Krydsende ledning |
Beregnet (teoretisk) sætning* | ||
Sætning (mm) | 3 | 3 |
* Beregnet ved volumenbetragtning under antagelse af trykspredning under en vinkel på 2:1. | ||
Ledningsoplysninger |
||
Beskrivelse | ||
Sagsid | IXU189IB | IXU189IB |
Ledningstype | Antenne, fiber eller tele | El |
Antal | 1 | 3 |
Rør-/ Kabeltype | ||
Dimensioner | ||
Udv. Diam. (mm) | 50 | 49 |
Indv. diam. (mm) | ||
Spor berørt af ledningsanlægget |
Spornummer/ -navn |
Sportilknytning ikke foretaget, kontakt/ afvent Banedanmarks sagsbehandler. |